Living the American dream

9 juli 2019 - Montgomery, Alabama, Verenigde Staten

Ruim twee weken zijn we in Amerika en het was dan zover; oma uitzwaaien. Wat hebben we genoten van haar aanwezigheid.

Amerikaanse gekkigheid heeft toegeslagen

Het is zelfs een beetje gek om haar nu niet om ons heen te hebben. Gelukkig zijn opa en oma hier in februari.

Na de baseballwedstrijd hebben we nog veel leuke dingen beleefd. We zijn naar Alabama safari parc geweest waar je, net als de Beekse Bergen, tussen de dieren rijdt. Het verschil is alleen dat je hier de dieren mag voeren! Menig beestenkop is in onze auto geweest en hebben ons (lees: mij) de goozebumps gegeven. Jek.

Dieren voeden en aaien vanuit de auto

Wat ook heel gaaf was was het voeren van de giraffen.

Lenn voert giraffeSophie voert giraffe

De kinderen hebben werkelijk genoten.
Op maandag zijn we naar Saint James School geweest. Ik had voor de kindjes en oma een rondleiding geregeld zodat de eerste spanning voor Sophie en Lenn eraf zou zijn. Waar Lenn zijn lippen nog stijf op elkaar houdt en geen woord terug zegt (voor een ieder die hem niet zo goed kent is dat niet hoe hij normaliter is) staat Sophie te dringen om wat terug te zeggen in het Engels en vraagt ze na elk woord wat de ander nou zei. Dit kan bij een kassa zijn, in een winkel maar nu dus ook op school. Na dit bezoekje kregen ze een 'spiritbox'.

Hun 'spiritbox' opgehaald

Hier zitten veel leuke dingen in om school te promoten en straks bij de football games aan te moedigen.
De dag erna hebben we even een thuisdagje gedaan. We doen stiekem veel met de kids en reizen wat af. Rust is dan ook wel even fijn. We merken dat het tot 1100 uur nog te doen is met de warmte maar daarna wordt het tot zo'n 1500 uur heel heet. Deze week helemaal want na menig weeralarmen vanwege de hitte is het wijs om niet buiten te zijn. Met temperaturen boven de 40 graden is het echt te warm. Meestal zwemmen we na 1500 uur en komen we samen met, inmiddels bekenden; Remco's collegas. We nemen een duik en gaan rond 1630 uur weer richting huis....lopend. Ja, men staat je dan soms wat gek aan te kijken. Remco komt meestal rond dat tijdstip thuis en dan eten we en gaan de kindjes 1 voor 1 naar bed. En moeders ligt dan uitgeput op de bank te kijken naar amerikaanse televisie of neemt een bubbelbad. Heerlijk!

De dag erna zijn we naar Blue Berry Farm geweest.

De vangst

Hier kan je zelf blauwe bessen plukken. In Nederland nemen we de kindjes ook graag mee naar pluktuinen of boerderijen dus hier zoeken we dat ook op. Je kon kiezen tussen een halve gallon of gallon om te plukken. We kozen voor het eerste en maar goed ook. Ookal was het nog ochtend, het was snikheet zo op het land. Kate in de schaduw en wij snel de halve gallon gevuld. We hebben dagen lang kunnen smikkelen. En ook van de enorme watermeloen die we voor slechts 2 dollar hadden gekocht bij walmart.

Watermeloentje en Sophie

Verse producten zijn vreselijk duur maar een watermeloen waar je 4 dagen van kunt eten als gezin was een koopje.

3 juli; de dag voor independance day. Hier zijn amerikanen veelal vrij en gaan ze weg ivm 'longweekend'. Independance day wordt hier dus 3 juli al gevierd. Met een leuke get together festival waarbij hele keukens leeggeplunderd worden om mee te nemen, reizen ze af met koelboxen, stoelen, parasols, hondjes, etc. Om vervolgens bij de vele kraampjes veel eten te kopen. Wij aten welgeteld 1 ijsje😂.

Happy family

PretletterHoera Amerika

Met live muziek sloten ze af met prachtig vuurwerk. Daarna sloten we achteraan in een stoet mensenmassa en zaten we ruim een half uur in de auto. Wij wachtte netjes maar menig jeep scheurden over het gras voorbij. We hebben de tip gekregen om geen ruzie te zoeken hier want je weet maar nooit wat er achter in de bak ligt dus wij kozen voor een filmpje in onze jeep. Want ja, wij hebben een tv in de auto. 4 juli hadden wij netjes de amerikaanse vlag buiten hangen maar wat bleek...wij hollanders waren vrijwel de enige 🤔.

Ook thuis de vlag uit

Remco ging in de avond met zijn moeder nog even vuurwerk kijken en ik keek thuis met de kindjes naar het vuurwerk vanuit huis. De dagen erna zagen we echter wel overal vlaggen. We begrijpen nog steeds niet waarom.

Donderdagochtend hadden we ons eerste verjaardagsfeestje bij de overburen. Je viert het anders dan dat we gewend zijn, staand in de keuken met hapjes en niet te lang. Maar wel leuk om mensen te leren kennen. In de avond hebben we oma gevraagd wat zij nog wilde eten op deze laatste avond. Pizza it was! We hebben heerlijk gesmikkeld van een avondje ongezond. Remco en Sophie hebben vrijdag oma naar het vliegveld gebracht en ik bleef met Lenn en Kate alleen thuis en toen hun beide op bed lagen was het zover....stil....reality kicks in want die stilte zal ik straks ook hebben als Lenn en Sophie op school zitten en Remco werkt. Kate slaapt nog veel. Ik besefte mij ineens dat ik dan niet zo snel iemand op de koffie heb zoals in Nederland. En deze poetsmiep heeft het huis eigenlijk altijd al schoon. En aangezien ik niet hou van boodschappen doen had ik al besloten max. 2x per week rondje supermarkten te doen en niet elke dag zoals ze dat hier doen. Wat ga ik dan doen tijdens die stilte? Ik heb nog 5 weken om een hobby te zoeken!! Tips zijn welkom. Let wel; ik ben niet handig. 😁

Zaterdag hebben we de wekker gezet in onze vakantie. Ons mini wekkertje Kate kwam al eerder dus we stonden vroeg in de veren om naar Lake Martin te gaan.

Broer en zus liefde1,2,3...!

Selfie met KateQuality time

Met gevulde koelbox, partytent en picknick kleed dit keer. Lake Martin is een heerlijke plek om even te relaxen aan het meer en strandje. Dat heerlijke relaxen is voor moeders wat minder geworden toen ik hoorde van de vissen, slangen en krokodillen😣. Gelukkig is de kans op krokodillen zeer klein, zeker als je niet in moerassige gebieden zit, maar een slangetje hier en daar is niet uitgesloten. Ik zat dus als een waakhond op de kant klaar om mijn kindjes het water uit te trekken als er ook maar iets in de buurt zou komen. Niemand had er verder erg in want de kids sprongen als een dolle in het water. Zo ook 'niet zwemdiploma hebbende' Lenn. Echter toen ik aan het pootje baden was en gebeten werd door een enorme vis (lees: mini visje) en daarvan schrok, hoefde sophie niet meer zonodig het water in. Gelukkig heeft ze een overtuigende papa en een mama die een leugentje om bestwil vertelde dat de vis mij enkel liet schrikken en niet pijn deed. Ze ging toch weer het water in. En mama...die paste wel even op Kate. 😉
Voordat we er geweest waren hadden we al een cabin geboekt voor hun verjaardagsweekend om er 2 nachten te verblijven dus ik moet mij er nog mentaal op voorbereiden. Hadden we dit niet geboekt dan had ik met liefde ergens anders heen gegaan.
En dan zondag; USA vs Nederland voetbal. En dat kijken in Amerika.

Holland!!!Holland houseKlaar om Amerika te verslaan

Met een auto vol oranje verzamelden alle nederlanders zich om het samen te kijken. Wat jammer dat ze niet 1e werden maar een prachtige 2e plek is welverdiend! En Remco heeft het moeten aanhoren op het werk:)

Elke dag leren we meer over het leven hier en worden er handiger in. Hier wat tips voor een ieder die naar amerika wil;

Heb altijd losgeld in de auto voor de tolweg

Koop je artikelen niet voorin de winkel maar achterin want daar staan de goedkopere varianten

Haal je partytent binnen als ze storm opgeven want dat is dan ook echt slecht weer en dat overleefd je party tent niet

Zet je autoklimaat niet te hoog want je druipt snachts je bed uit

Houd je slippers aan want je verbrand je voeten. Ook je knieen als je valt zegt Lenn.

Maak een enorme voorraadkast want de winkel is niet om de hoek

Zet alleen ramen open waar gaas voorzit ivm de ongedierte en nee...dat zijn geen mugjes

Neem geen huistelefoon want 10 keer per dag gebeld worden om iets te kopen is niks

Doe net zo gemaakt terug naar de mensen want dan heb je een hoop lol

Sale is hier ook echt sale!! 50% korting en dan nog een keer 40% daarvan af en dan vragen ze bij de kassa of je member wilt worden want je krijgt dan 15% extra korting.

En zorg dat je huis altijd toonbaar is, vergeet daarbij jezelf ook niet. Je kan zomaar een lekkernij krijgen van iemand omdat je nieuw bent in de buurt.

Neem een rekenmachine mee voor het omrekenen van grammen naar cups en tbls. Bakken is een ware uitdaging maar oh zo leuk en lekker. En nee zwager, dit keer had ik geen 20 eieren over😂

Oh ik kan door blijven gaan over dit land. Wat hou ik er van. Ik kreeg ooit van mam en pap een ketting met de tekst "follow your dreams" en dat doen we nu ook echt volop. We leven in the American dream maar beseffen ook elke dag weer wat we missen van Nederland. Onze familie, vrienden, de konijntjes, het werk, collegas, alles op loopafstand kunnen doen, ons heerlijke huis, de caravan, en ga zo maar door. Amerika is fantastisch, altijd al gevonden, maar ons kikkerlandje blijft ons thuis. Alleen voor de komende 50 weken ofzo gaan we even helemaal op in de gekte😁 en vergeet vooral niet onze foto's te bekijken op deze site want we plaatsten er regelmatig nieuwe op!

1. Alina:
    9 juli 2019
    Ik heb genoten met jullie in Amerika.
    Heel erg leuk geschreven.
    Leuke foto's.
  2. Karin:
    9 juli 2019
    Heerlijk om dit allemaal te lezen, zo zijn we er toch een beetje bij! ❤️😘
  3. Marjolein Buizert- de Borst:
    9 juli 2019
    Heerlijk jullie verhalen te lezen. Wat een avonturen! Hobby? Maximaal genieten!! Lekker foto’s maken en genieten van de tijd met de kinderen of lekker Kate alleen! Ik heb de app van de vakantiebieb in NL. De hele zomer gratis boeken lezen op je telefoon. Weet niet in hoeverre dat ook in de USA werkt?
  4. Cindy:
    9 juli 2019
    Goede tip Marjolein! Thanks!
  5. Vanessa:
    9 juli 2019
    Wat leuk geschreven! Zo zijn jullie niet zo ver weg! Catoo was bij het voetballen voor USA omdat Sophie daar woont😆
  6. Cindy:
    9 juli 2019
    Oh wat een heerlijke kinderlogica toch:) dikke knuffel voor jullie meid!
  7. Karin:
    10 juli 2019
    Tips van Floor : neem een hond!, ga knutselen met een muziekje (maar zachtjes want Kate slaapt!) bijvoorbeeld maak een schilderij! 😊, maak vogelvoer voor buiten benodigd heden: pindakaas-zaatjes-lege wc rol. stappen plan: stap 1: pak de wc rol en smeer er pindakaas over heen met een mes. stap 2: rol de wc rol door de schaal zaatjes. Stap 3: laat het drogen en als het droog is mag je hem in de boom ophangen KLAAR! 😊

Minder gezellige tips van mama: volg een online opleiding die je altijd al hebt willen doen.

Lees heel veel boeken.

Doe 🧘‍♂️ yoga in jullie mooie tuin of tuin kamer.

Groetjes van Floor ik hoop dat het werkt! 😊
  8. Cindy:
    25 juli 2019
    Dank je wel Floor! Volgens mij hebben we dit een keer samen gemaakt. Gaan we zeker een keer maken meid!
  9. Vanessa:
    12 juli 2019
    podcasts op spotify over van alles! Ook taalcursussen
  10. Cindy:
    25 juli 2019
    thanks voor de tip! Ga ik zeker naar kijken! Dikke knuffel daar