Hoppa, de eerste maand is voorbij!

25 juli 2019 - Montgomery, Alabama, Verenigde Staten

Het klopt; time flies when having fun.

Proost op 1 maand Amerika

We beginnen al goed onze draai te vinden. Ik raak steeds minder verdwaald, Remco is omgetoverd tot ware studiebol en onze kiddos hoor ik zo nu en dan Engels praten dus die komen ook wat losser.

We hebben in deze 2 weken weer veel leuke dingen ondernomen maar ook veel rust gehad. Helaas heeft mijn lichaam met 1-0 gewonnen en werd ik ziek dus er moest pas op de plaats komen. Maar rust doet wonderen!

Wij hebben ons 1e borreltje gehouden bij ons thuis. Hoe gaat dat in zijn werk? Je maakt het gezellig, hebt een klein hapje op tafel en de rest neemt men zelf mee. Ik blijf het bijzonder vinden. Makkelijk is het overigens wel want je kan elk moment een borrel inlassen gezien je toch niet veel in huis hoeft te hebben. Wij zijn ook bij mexicaanse mensen te dineren geweest. Ik had mijn eerste oreo cheesecake gemaakt.

Oreo cheesecake

Eerst gezocht naar de juiste producten in de winkel met 2 jengelende kinderen om mij heen (Lenn rende de hele winkel door maar zei bij het derde gangpad dat zijn benen te moe waren om te lopen. Nog maar 10 paden te gaan vriend. Ff doorbijten) Bij deze mensen bracht iedereen wat mee dus met een overheerlijke mengelmoes aan eten en na heerlijk gezwommen te hebben gingen we huiswaarts met ronde buiken. Echt, die zwangerschapskilo's...het komt echt goed....denk ik.🙈

Zoals jullie op de foto kunnen zien was ik gestoken door een wesp.

1 muggenbult(je)

We hadden een nestje bij de voordeur en ik was de sjaak like usual. De dame die als ons tussenpersoon fungeert belde pest control om het te laten verwijderen. Hij zou eerst een offerte op laten maken dus kwam langs. Nadat hij mij wel heel vaak bedankte voor het steunen van mijn man zodat we veilig kunnen leven, mij complimenten gaf over de prachtige kinderen en dat hij echt niet doorhad dat ik geen local was want ik heb geen accent (tuuuuurlijk), heb ik hem uitgelegd dat ik niet de beslisser ben. Hij was ineens minder complimenteus🤣
Dag later ging het dan gebeuren. Pest control zou het wespennest verwijderen. Ik verwachtte er veel van maar moest mijn lach inhouden toen ze aan het werk gingen met iets wat op een grote wc borstel lijkt. Enfin, weg is het. De overige 5 minuten heeft de man af en toe een spray hier en daar gedaan en vertrok hij weer. Ik zal maar niet zeggen wat ze kosten🙈.

Met de kids ben ik naar de lokale shopping mall geweest; Eastdale Shopping Mall. Bij de entree zegt Lenn; mama, hier mag je geen pistolen mee naar binnen nemen. Hij wijst naar een plaatje waar dit op staat. Zo, weg ontspannen en veilig gevoel😦
Eenmaal binnen merk ik dat dit ook niet een type mall is zoals ik die ken in Amerika. Weinig leuke winkels en relatief klein. Maar....ze hebben er wel een schaatsbaan! Remco was er niet bij dus ik moest ze teleurstellen. Ik kon Lenn niet helpen met schaatsen gezien Kate mee was

Poppetje Kate

dus ik nam twee boze kindjes verder de mall in. Hoe los ik hun humeur op🤔. En dan zie ik mijn oplossing. Een fontein! En niet zomaar 1. Een waar wensenfontein. Jaja jongens, ben toch stiekem wel wat creatief. Met centjes in hun hand volgen ze de voetstappen van mijn lieve oma.

Wens doen bij de fontijn De schoolbus

Die gooide jaren geleden ook een muntje over haar schouder, mijn kinderen nu ook. Oma gooide hem bovenop het hoofd van een chinees...mijn dochter weet het ook te presteren het muntje over de fontein te gooien. Trots hebben zij nu een waar geheim. Eenmaal in mijn favoriete winkel nummer 2 (at home), komt Lenn huilend naar mij toe. Sophie had zijn wens geraden. Nu komt ie niet uit. Groot verdriet. Hij wilde mij zijn wens wel vertellen want nu was het toch al verpest. Hij had 2 vaders gewenst. 😂 Ja, ik maak wat mee met deze boeven. Ik beloof hem vervolgens dat hij er nog 1 mag doen. Dilemma nummer 2...Hij heeft niet 1 maar 2 wensen. Vooruit....mik mijn hele portemonnee maar leeg.  Heel de autorit heeft hij mij gevraagd hoe dat centje dan weet wat zijn wens is en hoe het uitkomt. Mijn antwoord was simpel; met heel je hart geloven dat je de wens voor elkaar krijgt...dan lukt het je. Nu maar hopen dat hij niet weer de wens voor 2 vaders gedaan heeft🤔.
In het weekend zijn Remco, Sophie en Lenn terug geweest om te schaatsen.

Schaatsen in hartje zomer bij Eastchase mall

En...bij de fontein was het centje weg. Hard aan het werk om zijn dromen waar te maken.

Ons dromertje

Remco ging zondag naar Washington DC als trip.

Remco @ the mallRemco in DCThe white house

Stik jaloers! Hij heeft een super leuke tijd gehad, gratis bier gehad van een dame🤔 en veel gave dingen gezien. Wij zijn thuis gebleven en deden ondertussen een engelse test op school om het niveau van Sophie en Lenn te bepalen. Ze hebben een geweldig resultaat neergezet en Lenn heeft eindelijk ook echt laten zien hoeveel hij eigenlijk al weet. Trots!
Elke woensdag lezen ze engelse boeken voor in de mega grote bieb van school dus daar gaan we ook heen.

Voorlezen bij Saint James

We lenen boeken over tornados, dinosaurussen en planeten want ik ben met hun bezig om hier alles over te weet te komen. Mega interessant en het vult de dagen.
Wij gaan daarna een pakketje retouren bij het lokale postkantoor en wat blijkt. Hier kan je gewoon: "return to sender" schrijven op de envelop en deze weer in je eigen brievenbus doen. De postbode neemt het dan weer mee. Lazy Americans.
Verder vulden we onze week met een bezoek aan het te mooie fine art museum (gratis en voor niks)

Museum of Fine ArtsMuseum of Fine ArtsMuseum of Fine Arts

en gingen we lekker een hapje eten bij een restaurantje (the tipping point)

Als de mannen van huis zijn ...

met de vrouwenclub, zwemmen bij kennissen,

Zwemmen bij Pernille

hadden we weer 2 verjaardagsfeestjes en zijn we naar een car, truck and bike show geweest om veel te mooie autos te bekijken.

Stoere LennLenn wordt later ook militair denk ikCar show

Ook Jeff, een Amerikaanse vriend van ons, kwam op bezoek. Zij wonen zelf nu in Florida nadat ze in Delft gewoond hebben. We plannen meteen ons volgende reisje....Florida! Deze staat voor oktober gepland.
Nog 2.5 weken genieten van de zomervakantie en dan gaat het leven hier ook iets normaler worden....denk ik....

ciao!

1. Ria klompenhouwer:
    25 juli 2019
    Kijk je uit bij een volgende wespen steek zo te zien ben je heel allegies en kan je de volgende keer in een shock raken denk er daar niet te makkelijk over . Veel plezier verder en ik kijk uit naar de volgende logger dikke kus van ons voor jullie allemaal💋💋💋💋💋
  2. Cindy:
    25 juli 2019
    Ik schrijf snel weer een blog mam!💗
  3. Gerwil Klompenhouwer:
    25 juli 2019
    Genoeg te beleven, lees ik!
    Mooi dat Sophie en Lenn af en toe al in het Engels babbelen!
    Voor jou een niet zo’n fijne en pijnlijke encounter met een wesp, kijk uit bij een (hopelijk niet dus!) mogelijke steek want dat zou een erge onaangename reactie kunnen veroorzaken!
  4. Cindy:
    25 juli 2019
    Komt goed. De arts gaf aan dat dit een "normale" wespenplek was. En anders weten ze al hoe ze 911 moeten bellen want dat hebben we ze geleerd:)
  5. Opa Grötzinger:
    25 juli 2019
    laat de jongens goed genieten van alle dingen die ze zien en beleven van deze kennis kunnen ze nog jaren vertellen.
    Maak veel foto's dan is het later genieten hiervan en kan opa ook nog genieten van zijn kleinkinderen.
  6. Cindy:
    25 juli 2019
    Ik speel voor een ware mamarazzi😁. Foto's genoeg aan het eind van de rit👍 Dan kan opa ze ook bekijken!
  7. Debbie:
    WAUW wat gaaf allemaal! Enjoy 😚😚
  8. Cindy:
    29 juli 2019
    Dank je Deb. We genieten ook echt. Zeker gezien we nog vakantie hebben. Voor ons geen weken in Frankrijk of Spanje maar heerlijk vanuit huis uitstapjes maken. Liefs daar!
  9. Annelies:
    29 juli 2019
    Wat een programma hebben jullie al gehad :)! Elke dag anders. Respect voor alles wat je doet Cindy! Nog paar weekjes en dan kindjes naar school. Voor hen ook een mooi nieuw avontuur en voor jou een beetje rust ;)... Liefs!
  10. Cindy:
    29 juli 2019
    Ja het is super leuk om de tijd te hebben om te speuren naar leuke uitjes en bijzondere bezienswaardigheden. Hier is echt een prachtige geschiedenis te ontdekken. Er wordt ook volop georganiseerd hier dus je kunt los:) Het is in ieder geval erg leerzaam en iets wat we in NL willen voortzetten op een wat rustiger tempo als we beide weer werken. Dank je voor het compliment! Soms voor mij ook grenzen verleggen (de weg niet kennen, weten of de buurt ok is waar ik naartoe wil, alleen verblijven met 3 kindjes als Remco weg is en vooral veel alleen regelen zoals dokters bezoeken e.d.). En dat doet mij goed👍