Hoera!!!

28 april 2020 - Montgomery, Alabama, Verenigde Staten

Hoera! Lieve Kate is 1 jaar!!

20200411_123617

Kleine meisjes worden groot. De tijd is voorbij gevlogen. Zo ga je met zwangerschapsverlof, zo vier je haar eerste verjaardag in Amerika.

20200418_115830Kadootjes voor ons jarige meisje20200418_213555

Het was bijzonder want er was natuurlijk geen groots feest met visite zoals je het normaliter viert maar we hebben er wel een fuif van gemaakt. Geweldige vrienden brachten haar en ons kadootjes aan de deur. Een paar kadootjes kwamen een paar weken geleden binnen dus ze had gelukkig wel haar scheurmomentjes.

Ook vanuit Nederland kadootjesKadootjes uit Nederland

Daarnaast hadden we natuurlijk een feesttaart en hebben we een kaarsje uitgeblazen met enkele familieleden aan de telefoon. Dit poppetje besloot voor haar eerste verjaardag nog wel even te kruipen en na haar verjaardag dat het over was met alleen maar zachtaardig te zijn. Hoe flauw is het ook als je zo je best doet om ergens heen te kruipen en er vervolgens weer weggeplukt wordt omdat je er niet aan mag zitten. Jep, er zit pit in dat meidje.

Poppetje gaat ook mee wandelen

De kindjes zijn al goed gewend aan thuisscholing. Ik moet zeggen, wat een uitvinding! De dagen zijn zo veel relaxter. Hier is homeschooling heel normaal maar in Nederland niet. Ik vraag mij wel af of ze net zo diepgaand alle lesstof krijgen thuis als wanneer ze op school zouden zijn. Ik hoor mijzelf soms zeggen: tsja...dat is nou eenmaal de regel, daarom schrijf je dat zo. Als je dan de uitleg van juf hoort dan snap ik de velen jaren studeren😉.

We hebben leuke opdrachten en gaan regelmatig op speurjacht buiten. Voor earthday hebben we zelf een opdracht bedacht; rommel prikken. Mensen liepen langs en gaven hun "thank you's" en "you go mom's". De kinderen wilden al zo lang een keer afval opruimen en dit was een passend moment.

Earthday 2020; vuil prikkenVuil prikken op earthday20200422_110154Vuil prikken op earthday

Verder vermaken we ons tegenwoordig met wandelingen maken waarbij we ook nu weer super vriendelijke mensen ontmoeten, bakken (slechte hobby), onze sportchallenge (goede hobby), vissen bij onze buurtvijver, eten halen bij Sweet Creek Farm en nog echt bewust genieten van het leven hier. De schildpadjes die in de vijver zwemmen, het geweldige lente weer (25 graden en zacht briesje), de prachtig gekleurde vogels in de tuin, een buuf die op zijn Alabama's een slang uit haar garage wegjaagd (hopelijk de goede kant op), wij die uitvinden waar de poep in onze tuin vandaan komt (coyotes vermoed men hier), de enorm vindingrijke mensen in de supermarkten in hoe ze zich beschermen, ga zo maar door. Ik geniet er elke dag weer van en we lachen wat af.

Waarom ik soms niet meer weg wil....hierom...tis zo prachtig hierzomaar een kiekje uit onze wijk20200425_150408zelfs Lenn kan rustig zijn😁

Wat minder grappig is zijn de tornado's. Het is echt het seizoen. We zijn altijd goed voorbereid en tot nu toe gaat alles langs ons heen maar kan je wel zeggen, dit ga ik niet missen. Je moet je voorstellen dat je eerst gek gemaakt wordt met waarschuwingen, dan gaat het van zeer benauwd en stil buiten (eng stil) naar waaien, naar harder waaien, naar herrie in je huis door de harde wind. De regen klettert met bakken uit de hemel, de stroom valt uit en het is heel donker. En dan maar wachten met wat spanning en de kinderen rustig houden. Berichten die je binnen krijgt over waar de tornado's zijn, hoeveel gewonden en doden, het went niet. De 1 na laatste keer ging het zo tekeer dat we de kinderen uit bed gehaald hebben en beneden in ons bed gelegd hebben. Ik kan je zeggen dat je niet slaapt tot de watch over is. 😉 Gelukkig is dat nog een week of 5. Dan hebben we weer te maken met de eeuwige wind in Nederland die we iets meer zijn gaan waarderen. haha

Ook vierden wij hier Koningsdag natuurlijk. Geen oranjegebak maar wel wat lekkers. Hollandse spelletjes in de tuin waarbij Kate ook mee deed door steeds de appel uit de bak water te vissen en trots omhoog te houden, vlag en wimpel en uiteraard ook passende kledij. Volgend jaar hopelijk weer gezellig rommelmarkten.

20200427_101637

IMG-20200427-WA0003

20200427_10160520200427_14320220200427_14270220200427_142849

Hoe staat het met onze terugkomst? We hebben 4 juni aangevraagd bij defensie. Of dat gaat lukken horen we kort van te voren. Alles staat gepland om 2 en 3 juni opgehaald en verhuisd te worden. Het blijft een gek idee om hier te lopen en te genieten wetende dat dit over slechts een paar weken achter ons ligt. Het is hier zo ons thuis geworden en met een brok in mijn keel denk ik aan 4 juni. Een plek verlaten waar je je zo passend en thuis voelt is moeilijk. Voor degene die mij prive goed kennen ben ik jarenlang een zwerver door het land geweest en verliet ik met gemak mijn woningen. Ik kan oprecht zeggen dat ik mij hier meer thuis voel dan alle woningen bij elkaar. Het vooruitzicht dat we weer in ons huis in Nederland komen is fijn. Ja ik heb funda afgespeurd op zoek naar een boerderij😂 maar we blijven waar we zitten en gaan aan de klus. We maken er nu echt ons thuis van en houden het stabiel voor onze kindjes.

En met dat vooruitzicht krijg ik steeds meer zin om terug te keren. Dag geweldig mooi Amerika maar hallo moestuintje en boerenkeuken. Gezien wij altijd heul erg op 1 lijn zitten hebben we over 5 jaar een pracht huis en kan het verkocht worden😂😂.

Ciao lieve allemaal!

1. Gaby:
    28 april 2020
    Jaaaaa... langzaam richting de terugkeer naar Nederland. Maar wat een jaar hebben jullie gehad. Dat pakt niemand jullie ooit meer af. Geniet van jullie laatste maand
  2. Cindy:
    Vooral langszaam😉 haha
  3. Alina:
    28 april 2020
    Volgende week kunnen we zeggen: tot volgende maand😉.
    Geniet nog even van jullie mooie huis en omgeving.
    Liefs.
  4. Cindy:
    Over 3 dagen zelfs al! hahaha
  5. Opa Grötzinger:
    28 april 2020
    jullie staan een spannende tijd te wachten na 1 jaar weer terug naar het koude kikkerland dan weer wennen misschien is dan de Corona crisis iets soepeler.
    Geniet er nog maar even van.
  6. Cindy:
    28 april 2020
    Komt helemaal goed. Corona houdt ons niet tegen om te genieten. We zien jullie snel
  7. Mathilde:
    28 april 2020
    Mooie tijden en wow Kate alweer 1!! Nog even genieten en dan kunnen wij eindelijk ons koffietje weer drinken 😉. Succes nog even de laatste weekjes, liefs!
  8. Cindy:
    28 april 2020
    Jaaaa! Zin in! En jouw prachtige huis live zien!
  9. Isabel Hendrickx:
    28 april 2020
    Nog gefeliciteerd met Kate en geniet nog maar van de laatste paar maanden daar! Tot gauw!
  10. Cindy:
    Dank je Isabel! Ze is al een grote meid
  11. Karin:
    28 april 2020
    Ook hier Oranjespelletjes in de tuin. Dan zijn ze weer heel blij met "simpele" dingen... Mooi zo, jullie 5en in vol ornaat, tóch ook echt nog wel Nederlanders (met een vleugje USA). Vanaf nu zal het Amerikaanse, de ervaring, het gevoel, echt wel onderdeel van jullie blijven. En dat is iets moois.
    Volgende Koningsdag lekker naar de rommelmarkt! :-) xxx
  12. Cindy:
    28 april 2020
    Ja we blijven echte Hollanders:)
  13. Joan:
    28 april 2020
    Weer hartverwarmende foto's van van jullie allemaal.. zó leuk om te zien hoe Kate en jullie haar eerste verjaardag beleven met mooie cadeau's van lieve vrienden en een ballonnen kleed en blije gezichten...
    Ook die rustgevende foto's aan het meer en Lenn met de vishengel, ik snap dat jullie daar heerlijk zitten en dit zullen gaan missen! Maar goed dat de fotocamera is uitgevonden hè 😉! Het zal raar voelen de komende weken maar genoeg inspiratie om ook hier in Holland jullie plekje te maken! En jullie jaar in Amerika is een "lifetime experience that each of you will never forget ❤ ".
  14. Cindy:
    28 april 2020
    Zeker een geweldig en onvergetelijk jaar Joan! We houden de herinneringen en kijken vol enthousiasme vooruit.
  15. Roland Roolvink:
    28 april 2020
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Kate en geniet er nog maar eens goed van de laatste 5 weken van jullie Amerika avontuur!
    Tot snel in ons mooie kikkerlandje Nederland!
    Groeten, Roland.
  16. Cindy: