Nog 1 keer...

17 mei 2020 - Montgomery, Alabama, Verenigde Staten

De einddatum staat lieve mensen! 5 juni is het uiteindelijk geworden en de tickets zijn geboekt. Gevoel van opluchting dat het gelukt is, gevoel van verdriet want nu start Sophie haar aftelkalender.😭

De rollercoaster waarin we een jaar lang zaten maar dan gevuld met gave avonturen is nu gevuld met traantjes. Het liedje van Danny Vera, rollercoaster, draaiden we regelmatig knoerthard in de auto als we op pad gingen naar een nieuwe vakantie. Ik denk dat als ik hem nu hoor dat ik niet meer stop met huilen.

Ik weet dat we allemaal in hetzelfde Coronaschuitje zitten en daarom wil ik er niet teveel over klagen want poe hé, wat een geweldig jaar hebben we mogen hebben, maar het is zo niet leuk om op deze manier af te sluiten na zo een geweldig knallend jaar wetende dat je zoveel lieve mensen nooit meer gaat zien. Je kindjes die je steeds uitlegt dat het echt niet kan om nog even op vakantie te gaan, om dat lieve vriendje nog een keer te zien om mee te spelen, dat school niet open is om nog 1 keer je klaslokaal te zien. Het doet pijn. Welkom in het rouwproces wat ze voorspelt hadden met de terugkeer.

Hoe dan ook is dit een feit. Gelukkig kunnen we hier en daar nog wel een invulling geven aan deze situatie en doen we nog veel leuke dingen (wandelen in het park, hiken bij de watervallen, bakken, spelen, bezoekje aan de farm)

IMG-20200502-WA0002IMG-20200510-WA001120200515_10351020200515_10332720200506_164323

Zo ook hebben we Lenn zijn senior buddies (hun grote steun en toeverlaat op school) kunnen verrassen met een tuinbord en wat lekkers.

20200504_143217Lenn zijn senior buddy verrast met een leuk tuinbord en wat lekkersKadootje voor zijn andere senior buddy

1 was al verhuisd naar Auburn, uurtje rijden, dus we hebben er een gezellig roadtripje van gemaakt met zijn tweeen. Wat waren ze allebei blij om elkaar nog 1 keer te zien. En ja, ik heb de knuffel toegestaan. Ik kon Lenn zijn puppie ogen niet weerstaan om nog 1 keer een warme knuffel te geven aan zijn vriend.

We verrasten ook de juffen met een kleinigheidje op teacher appreciation day. En ja, ook die heeft hij nog 1 knuffel gegeven.

20200506_134246

Toen was het zover. De afscheidsparade. Alle juffen, meesters, staff, stonden opgelijnd. 6 feet apart zoals ze hier zeggen. Met versierde auto's langs iedereen rijden om ze nog te zien en te bedanken vanuit een auto. De kids genoten! Donderdag sluit hier het schooljaar officieel en halen we vanuit de auto hun laatste schoolspullen op en ze geven de juffen nog een allerlaatste glimlach. Dan start ons 1 na laatste weekend hier.

20200508_14352020200508_14335020200508_143306

Zitten we dan alleen maar in een rouwproces? Welnee!

We vierden met ons gezin ons 10-jarig huwelijk. We zijn overladen met mooie tekeningen door de schatten en ontbijt op bed. Ze hebben het bakken ontdekt dus kwamen niks te kort. 🍳

Daarnaast hebben de kinderen als reuze kanjers hun eindcito toetsen gemaakt en hebben met goede resultaten hun wereld school afgerond!!! Lenn gooide zonder moeite de boeken weg🤣.

20200516_092606

En met grote trots kan ik verklappen dat Remco zijn laatste opdracht ingeleverd heeft en...

20200515_201241

per 1 juli Luitenant Kolonel wordt! We zijn super trots op deze kanjer want het waren heel wat dagen, avonden en weekenden bikkelen. Het was niet altijd vakantie hier😉 en vergde veel vrije tijd en gezinstijd om dit voor elkaar te krijgen.

Zijn plaatsing is ook bekend. Hij start half juli op vliegbasis Eindhoven als Chef Staff. Ik voel leuke HR gesprekken aankomen in de toekomst😁. Maar hij heeft eerst wat anders te doen... op 2 juni.... 40 worden!!

aa8d9e9cfb76b6a123c799cccc1bc52a

Ook vierden we onze jaarlijkse 'kindjesdag' zoals we dat in het leven geroepen hebben. Een dag dat de kindjes ALLES mogen bepalen. Je raadt het al. We hebben gezond gegeten en hun humeur was gezellig de dag erna🤣. De ochtend bestond uit pannenkoeken, gevolgd door fruit die ik stiekem voor schoof, een snoepje in de ochtend(oh die snoetjes zijn goud waard als ze iets doen wat normaal niet mag), toetjes als lunch🤷‍♀️, heul veel tv kijken, avondeten was Mc Donalds en opblijven! We had a blast!

Ook ben ik verwend met moederdag door al mijn hartendiefjes. En naast alle verwennerij werd deze dag nog bijzonderder want Remco had mijn fiets gemaakt dus ik kon Kate meenemen op de fiets voor de eerste keer! Ze vond het GE-WEL-DIG! De hele weg hoera bewegingen maken en kletsen. Er gaat straks zo veel veranderen voor dat mini mensje.

IMG-20200503-WA0008

Onze plannen vanaf nu; Rustig aan inpakken. Ruimen heb ik al gedaan, lang leve de goede doelen hier! We hebben zo lang mogelijk niks ingepakt of verschoven zodat we een thuis gevoel hielden voor ons allemaal. Maar met slechts 20 dagen op de kalender wordt het tijd.

De verhuizers staan de 2e op de stoep, de organisatie waarvan we de spullen huren de dag erna. Wij gaan 2 dagen in een hotel slapen hier in de buurt en eten nog 1x Sweet Creek Farm en gaan nog een keer een pizza halen als we in het hotel zitten. Besloten door de kindjes. Lenn wil op de laatste dag nog 1 keer langs ons huis en dan rijden we naar vliegveld Atlanta bepakt met mondkapjes en antibacteriele spray. Ik weet niet of het in Nederland in het nieuws komt maar het virus verspreid zich als een gekke hier en ze verwachten dat Montgomery de volgende hotspot gaat zijn in aantallen zieken. En wat besluit men hier; bijna alles gaat weer open. Snap jij het? Wij niet. 😏 Wij blijven dus nog even verstandig en vooral weg van mensen.

Wat de kindjes niet weten....we hebben met onze vrienden afgesproken de avond voor vertrek een afscheidsparade te houden voor iedereen die gaat. Iedereen rijdt langs en heeft een kaartje voor de kindjes. Leesvoer voor in het vliegtuig.

Wij komen 6 juni smorgens rond 7 uur aan en worden met de taxi thuisgebracht waar onze konijntjes op ons zullen wachten en een gevuld huis met lekkere dingen want mama is losgegaan🤣. En op 22 juni starten de kindjes op hun school in Tilburg. Want ja...iets met leerplicht😉. Gelukkig sprongen ze beide een gat in de lucht want ze kunnen hun vriendjes en juffen weer zien. Samen luiden we daar de zomervakantie in en genieten we van het weer thuis zijn.

Tot snel allemaal!!!

PS: Guess who lives in our backyard😉. Mr. Snake! 🤤

1. Ria klompenhouwer:
    17 mei 2020
    Kan niet wachten ,blijf allemaal gezond en geniet van de laatste dagen die jullie daar hebben🥰💋
  2. Cindy:
    20 mei 2020
    hahaha niet Té vol hè moeders😁
  3. Arjenne Bais:
    17 mei 2020
    Wat een avontuur! Super vet en wat is dat jaar omgevlogen met een heleboel leuke dingen, ervaringen en nieuwe ontdekkingen! Hoe jammer is het dan ook dat het zo eindigt! Helaas heb je dat niet in de hand. Want andersom ken ik er ook een paar die jullie erg graag willen knuffelen en die moeten daar ook nog even op wachten! Succes met inpakken, geniet nog van elk moment en we zien jullie snel weer in den helder!
  4. Cindy:
    20 mei 2020
    Ja avontuur was het zeker en is het nog steeds. We zullen met een grote glimlach terugkijken op deze tijd en het zal ons voorlopig nog bakken energie geven als we er aan denken. Jij ook succes in je nieuwe rol!
  5. Opa Koos:
    17 mei 2020
    Wij kunnen niet wachten tot jullie er weer zijn. En zijn trots op jullie allemaal. Het is niet niks om de oceaan over te steken en een jaar lang je familie en vrienden hier te moeten missen. Compliment, maar het is nu lang genoeg geweest.
  6. Cindy:
    20 mei 2020
    hahaha lang genoeg?;) Ja hè Koos. We hebben er zin in om weer lekker thuis te zijn straks
  7. Opa Grötzinger:
    17 mei 2020
    Ik zal blij zijn als jullie weer gezond en wel terug zijn en Remco gefeliciteerd met je bevordering en ook alvast met je verjaardag. Doe voorzichtig en nog veel plezier de laatste dagen. Een goede en rustige terug reis gewenst.
  8. Cindy:
    Tot snel oud!
  9. Joan:
    17 mei 2020
    Rollercoaster.... in jullie avontuurlijke uitjes op de mooiste plekken... Remco al studerend
    en blokkend richting de weg naar de functie Luitenant Kolonel op vliegbasis Eindhoven waar hij het ongetwijfeld fantastisch gaat doen... het inburgeren van jullie als gezin in een ander land met andere gewoontes, taal en way of life... de kindjes die zich in een vreemde school met vallen en opstaan super hebben ontwikkeld en zich hebben laten zien daar 💪... mama die als moederkloek over alles waakte als n helikopter en alles in goede banen leidde wat niet altijd even makkelijk was, en ook nog zelf hele mooie dingen bedacht en ontdekte om te doen én zich ook nog volledig wijdde aan kleine Kate... alle emoties vanaf de aankomst tot nu, de voorbereiding om weer naar huis te gaan (met een brok in de keel maar tegelijkertijd ook met een dankbaar gevoel om terug te kunnen kijken op een fantastisch jaar)... ja, Danny Vera heeft definately dit nummer geschreven voor jullie als fantastisch gezin en voor velen een voorbeeld van hoe jullie in het leven staan 🙏. Wij wensen jullie ongelofelijk veel succes met de voorbereidingen voor jullie vertrek, de laatste "goodbyes" en wij staan hier met onze open armen om jullie te ontvangen als het zover is (al moet het in een maanpak 😉)!
  10. Cindy:
    20 mei 2020
    Geweldig lieve woorden Joan. Schaf maar een maanpakje aan hoor🤣. We missen jullie!
  11. Roland Roolvink:
    18 mei 2020
    Remco van harte gefeliciteerd met je bevordering en je standplaats Eindhoven.
    Erg spannend allemaal de indrukken die de kids in een korte afscheidsperiode allemaal op gaan doen maar wel erg leuk.
    Hopelijk kijken jullie met een zeer goed gevoel terug op een fantastisch jaar waarin erg veel is gebeurd.
    Kom gezond en veilig terug naar Nederland en tot snel! Groeten
  12. Cindy:
    20 mei 2020
    haha nou, Lenn is al om. Die zegt vanmorgen: morgen is school klaar, dan inpakken en vliegen vrijdag😂. Hoe boos dat het nog even duurt haha. Sophie doet het super met afscheid en begint ook meer zin te krijgen. Scheelt voor moeders heeeeel veel! :) Ik kijk uit naar Sunware! Tot snel
  13. Leon Kuypers:
    18 mei 2020
    Gefeliciteerd Remco met het behaalde doel. Daar was het uiteindelijk toch om te doen.
    Familie :geniet van jullie laatste weken daar in Alabama.
    We zien jullie dan snel weer in Nederland !

groeten
  14. Cindy:
    20 mei 2020
    Dank Leon! Heb er zin in om Sunware weer te zien. Vast niet met de hele club bij elkaar maar ben benieuwd! Heb er zin in!
  15. Patmarhina:
    18 mei 2020
    Wat een mooie afsluitende blog.
    Remco gefeliciteerd met je bevordering en alvast een mooie verjaardag toegewenst.
    Geniet van jullie laatste weken in Alabama en kom gezond en veilig weer terug naar NL!
  16. Cindy:
    20 mei 2020
    Dank! Doen we zeker en heb er zin in om straks weer te ontdekken hoe Sunware doorgegaan is🤗
  17. Debbie:
    Lieve Cin, goede reis terug en stay safe 😙
  18. Cindy:
    20 mei 2020
    Dank Deb. Zin om je weer te zien!!
  19. Gaby:
    20 mei 2020
    Wat een mooi verhaal weer. Wat hebben jullie een bijzonder jaar gehad. Helaas een einde wat niemand voorspeld had en wat ook voor niemand leuk is. Maar die verrassing lijkt me geweldig. Goed geregeld! En dan terug naar Nederland. Met een koffer vol herinneringen, wat dat blijft. Die heb je en pakt niemand je meer af. Sterkte en geniet nog even de komende weken! X
  20. Cindy:
    ❤❤❤❤