Home sweet home AlabamašŸŽ¶

17 september 2019 - Montgomery, Alabama, Verenigde Staten

Nog maar een paar dagen en dan tikken we de 3 maanden aan. Wow wat vliegt deze droom voorbij, maar dit alles wel in vol genot.

We leven deze weken "gewoon" het normale leven hier. School, BBQ's,Ā weekendje naar Huntsville (US Rocket and Spacecenter)

US Space and Rocket center

kleine uitstapjes zoals ontbijten met de "ladies"

Ontbijtje met de ladies

en het bezoeken van de enorme 2e hands outlets, een koffie get together met de internationale vrouwen groep, veel familietijd, bezoekje aan een honkbal wedstrijd

The biscuitsThe biscuitsThe biscuits

Remco een bezoekje aan een echt American Football wedstrijd,

Auburn American footbal game

pep rally op school (ophitsen van de kids voor een wedstrijd),

Pep rally STJS

Lenn zijn eerste kinderfeestje gehad en ondertussen oefen ik mijn 2 (nieuwe)Ā hobbies uit; kokkerellen en bakken Ć©n het ontdekken van essential oils.

Nieuwe hobby. Essential Oils

We genieten nog steeds volop en ik denk dat dat ook niet meer zal veranderen. Sowieso genieten we altijd al van elke dag die ons gegeven is maar hier voelt elke dag wel alsof je in een droomt leeft. Het blijft zo enorm bijzonder.

Ik moet jullie echt even meenemen naar hoe hier een kinderfeestje gevierd wordt. Lenn krijgt, net als de hele klas, een uitnodiging. Lenn kent het jongetje nog niet maar in het kader van 'hier settlen als een Amerikaan'Ā gaan we toch heen. We zijn bij Chuck e Cheese uitgenodigd. Ja, WE. Mama's blijven erĀ namelijk bij. Daar aangekomen staat de moeder klaar om het kadotasje aan te nemen (zonder enige vorm van dank), geeft ons een polsbandje en we mogen gaan spelen in een waar Las Vegas voor kinderen. De jarige job? Nog geen flauw idee wie het is. Lenn weet niet wat hij ziet. Kaartjes stromen de apparaten uit (hiermee kan je een prijs uitzoeken), geld rinkelt aan alle kanten en het is een drukte van jewelste.Ā

Lenn zijn 1e kinderfeestjeLenn zijn 1e kinderfeestje

Ondertussen spotten we 2 klasgenoten en vraag ik wat de bedoeling is. Ook hun hebben geen flauw idee. Ze geven aan: er zal wel pizza en taart komen zo en dan is het feest voorbij na 2 uur.Ā Uh....ok. En het klopt. Welgeteld 10 minuten aan de feesttafel gezeten en adios. We mochten nog verder spelen als we wilden. Zij gingen er vandoor. En de feestvarken... niet gesproken, wel gezien. Hij had een groen shirt aan en was te druk met spelen zei zijn moeder. šŸ¤” Gevalletje afkopen noemen wij het.

Dit keer ga ik niet zo veel typen trouwens, maar jullie meenemen in een house tour! Dus...welcome to our cribšŸ˜Š. (hoor je de R&B beat op de achtergrond? Niet? Even erbij denken danšŸ˜) En wil je er meer foto's van zien dan even kijken bij mapje foto's "home sweet home".

Woonkamer en eetkamer

Slaapkamer Kate

20190801_08245020190801_082559_001

Badkamers

Master bathroom bathBadkamer kindjesGastenbadkamer

Het is werkelijk een heerlijk huis.

Afgelopen week hebben we ook onze stoere Jeep ingeruild voor de auto die mee gaat naar Nederland! Hierbij een fotootje:

Onze nieuwe auto

Al met al hebben we dus stiekem weer veel gedaan bedenk ik mij nu:)

Wat hebben we nog in het verschiet;
Een chique cocktail feest, een gala en een interview met een lokaal blad. Ja, doe eens gek. We zijn uit alle reacties uitgekozen enĀ worden nog eens beroemd hier! Zodra dat geweest is zal ik jullie laten weten hoe het was.

Binnenkort start de maand Oktober en heeft Remco zijn eerste vakantie. De kindjes van school halen is hier iets makkelijker dus die halen we die week van school. Let wel: dagje ziek of vrij zijn betekent "make up work" dus dat gaat trouw mee. We gaan lekker naar het strand in Florida, op bezoek bij vrienden van ons. Ook onze December vakantie is geboekt. Washington DC is het geworden. We zijn dan tot en met 1e kerstdag thuis om dat ook echt op zijn Amerikaans te vieren met pakjes onder de boom (die Sinterklaas in overleg met Kerstman dit jaar met kerst geeft). Daarna vertrekken we naar DC en kan ik mijn man en kindjesĀ laten zien waar ik gewoond heb om vervolgens met oudjaar weer thuis te komen en dat met confetti thuis te vieren. Vuurwerk schijnt in Alabama niet gebruikelijk te zijn.
Kortom, veel mooie dingen in het verschiet en nog geen dag verveling gehad.Ā

Wij hopen dat jullie weer genoten hebben van ons leesvoer. Lieve groeten van ons en wij kijken weer uit naar jullie leuke reacties!

Fotoā€™s

1. Karin:
    17 september 2019
    Heyyyy Cindy, met Floor leuke verhaalen en ik ben jaloers op al die leuke dingen die jullie allemaal mee maken! šŸ˜Š Echt leuk ik wou dat ik er bij was. Ik mis julliešŸ˜˜ ik verheug me op de volgende blog ik heb plezier als ik de blogs lees en de foto's vind ik ook leuk. Groetjes van Floor ā¤ ā¤ ā¤
  2. Cindy:
    17 september 2019
    Hey lieve Floor! Wat leuk om te horen meis. We missen jou/jullie ook hoor. Het is heel leuk hier maar we kijken er ook weer naar uit om met jou leuke dingen te gaan doen. kusjes
  3. Roland Roolvink:
    18 september 2019
    Het is en blijft een groot sprookje met de manier van leven en de gewoontes in Amerika.
    Geniet er maar van want de tijd die vliegt en voor je het weet ben je weer terug in Nederland.
    Groeten Roland.
  4. Cindy:
    19 september 2019
    Teruggaan is voor ons ook geen straf Roland. Ook in Nl hebben we een heerlijk leven alleen ben je het zo gewend he. Soms er even helemaal een draai aan geven doet je beseffen hoe goed je leven daar is
  5. Opa Grƶtzinger:
    18 september 2019
    Geniet overal van de kinderen en jullie zullen hiervan je hele verdere leven genieten van wat jullie hebben meegemaakt dus pak alles aan en geniet met volle teugen.
  6. Cindy:
    19 september 2019
    Dank je wel oudā¤. We genieten van elke minuut. Veel liefs
  7. Joan:
    18 september 2019
    Bedankt dat je ons weer verwent met een gave blog Cindy! Ja, ik schrijf "verwent" want het is zĆ³ inspirerend en interessant om je verhalen te lezen Ć©n in de schitterende foto's te "verdwalen" die daarbij horen šŸ˜„. Alsof wij in jullie huiskamer zitten en mee op een soort van vakantie zijn waarbij jullie de reisgids zijn. Maar ook mooi dat je beschrijft hĆ³e je het beleeft en het verschil in beleving tussen The American Way en The Dutch Way beschrijft, al bij iets eenvoudigs als een kinderfeest.

Ga zo door met genieten en ik kijk graag weer uit naar de volgende aflevering van "The Dutchies" šŸ¤—
  8. Cindy:
    19 september 2019
    wat een geweldig lieve woorden Joan! We hopen ook oprecht dat jullie genieten. Soms dan ben ik aan het typen en durf ik het haast niet te posten omdat het voelt als : kijk ons eens in dit luxe leventje. Zo zijn wij niet maar gelukkig kent men ons goed genoeg daarvoor. Het blijft zo bijzonder en zo'n rijke ervaring. De kindjes groeien en wij ook. Echt tijd om na te denken en je leven in Nl te bekijken en trots te zijn op het fantastische leven die je daar hebt. Als je bedenkt dat je beide weinig zou veranderen behalve minder gehaast leven en alles onder controle te willen houden dan heb je een rijk leven toch?ā¤
  9. Arjenne Bais:
    19 september 2019
    Wauw! Is dat kinderfeestje voor het kind? Of als ouders om te laten zien hoe goed ze het doen? Geef mij dan maar dat kneuterige van Nederland!šŸ™ˆ
    Wat maken jullie een hoop mee leuk om zo alles te lezen!
  10. Cindy:
    19 september 2019
    haha het land van zien en gezien worden Arjenne! Wat je voor werk doet, hoeveel je verdient, welk niveau je werkt, wat voor auto je rijdt en in welke buurt je woont...tis een dingetješŸ˜‰
  11. Ellen:
    20 september 2019
    He Cindy! Jaar / reis genoot :)! Wat leuk om jouw blog ook te lezen! Mooie auto, denk dat ik em binnenkort wel in reallife zie. En dat kinderfeestje! Dat had ik al gehoord ja, wat een verschil met in Nederland he? En het leuke is, zij zouden net zo verbaasd zijn van onze manieren als dat wij zijn van hun manieren zijn. Cultuur is wel een dingetje ;).
    See you soon andā€¦. have a great day ;)! Dikke tut van Ellen
  12. Cindy:
    23 september 2019
    Hey andere desperate housewifešŸ˜, wat een leuk bericht! Het is genieten hier van al het moois en bijzondersā¤ Heb trouwens je cycle of change gepikt van jouw blogšŸ˜œ. Was hem alweer kwijtšŸ¤£. Liefs!
  13. Joan:
    23 september 2019
    Hoi sophie met noortje bedankt voor je kaartješŸ–’ ik mis je heel ergšŸ˜­ ik wil ook naar amerika het lijkt me zo leuk šŸ™ƒ 22/9/2019 kwam pip bij ons šŸ¶want perry was jarig šŸŽ‰en ging met zijn gezin ergens etenšŸ¬ toen we met pip gingen wandelen mochten we een ijsješŸ¦waneer kom je terug? Liefs je bff noortješŸ’•šŸ’“šŸ’“šŸ’“