Ons dagelijks ritme en mijn comfortzone

31 augustus 2019 - Birmingham, Alabama, Verenigde Staten

Dit keer begin ik even met een super waardering naar jullie! Wat een leuke en liefdevolle reacties krijgen we elke keer weer. Ik krijg steeds te horen dat jullie genieten van de blog en ik er wat mee moet gaan doen. Hoe leuk! Wij genieten van de leuke reacties! Dank!! Het brengt hier elke keer weer een grote glimlach op ons gezicht.

De zomer heeft al echt plaats gemaakt voor het normale leven hier. De laatste items gaan de sale in in de winkels en zo langszaam aan zien we Halloween, herfst en kerst items plaats nemen. Ach ja, in Nederland liggen de pepernoten ook al in de winkel dus zo raar is het niet om met ruim 30 graden te winkelen voor kerst. Ik heb mij dus al laten gaan😉.

Ik wilde jullie dit keer eens meenemen in ons normale leven hier. Hoe zien de dagen van ons als hollands gezin in de states eruit? Ik krijg er regelmatig vragen over dus doe eens gek. Here we go:

5.30 uur: Opstaan voor Remco en mij. Jep, da's vroeg. Wij zorgen dat de tafel gedekt is, wij aangekleed zijn en meestal is Kate dan al gezellig wakker.
6.00 uur: Sophie en Lenn werden eerst rond 6 uur wakker maar die blijven nu steeds langer liggen en krijgen dus zo nu en dan een liefdevol porretje😁. (Daar komen de eerste vermoeidheid tekens al). Zij kleden zich aan in hun uniformen en we gaan gezamenlijk ontbijten. Ondertussen maak ik de snack en lunch voor op school.
7.10 uur: We gaan de auto in en rijden naar school.
7.30 uur: Arriveren wij op school en begint hun schooldag.
14.00 uur: Ik rij naar school en ga in de kiss and ride staan.
14.45 uur: De kindjes zijn klaar en worden weer keurig in de auto gezet door een leerkracht.

In de ochtenden doe ik meestal het huishouden of de boodschappen. Kate doet een dutje en rond 9 uur keten we er samen op los. We lunchen daarna, zij gaat weer dutten en ik vermaak mij met vakanties uitpluizen, huiswerk voorbereiden voor de Nederlandse les, koffie drinken met vriendinnen, winkelen, etc.
Eenmaal thuis gaan ze huiswerk maken voor Amerika en Nederland. Meestal zijn we dan rond 16.15 klaar. Soms hebben we een pauze dag en gaan we eerst wat leuks doen (zwemmen, spelen bij een vriendje of knutselen) en dan pas huiswerk.
Remco komt vaak rond 16.30-17.00 thuis en dan gaan we met zijn allen eten.
Dit is los van de sociale activiteiten trouwens want ik had mijzelf even de tijd gegeven om militairvrouw af te zijn.😉

Voor ons vertrek had ik een cursus gehad over de cycle of change. Welke fases je allemaal doorheen gaat als je emigreert. Ik denk dat de kinderen nu een fase verder zijn dan de honeymoon fase (de fase waarin alles geweldig is). Ze worstelen met de lange dagen voor school en missen vriendjes, buitenspelen, fietsen, doerakken in de tuin en dat alles zonder die hitte. We doen veel leuke dingen met ze maar het evenaart niet het fijne vertrouwde. Lenn wil terug naar Nederland want hij is moe van al het engelse geklets om zich heen en hij kan niet communiceren met vriendjes. Sophie baalt van de workload. Maar ik moet zeggen, soms zeggen ze ook dat ze hier willen blijven. De weekenden en vakanties zijn namelijk wel heel bijzonder. Ze vinden het fijn dat ik er altijd ben (lees: fungeer als boksbal). Papa is vroeg thuis en we zijn veel samen zonder verplichtingen.

Veel thuis zijn en geen druk hebben zet je aan het denken. Hier leef je zo anders dan in Nederland. Een soort leven wat meer bij ons past denk ik. Veel tijd doorbrengen met het gezin, spontaniteit (je appt of belt elkaar last minute om uit eten te gaan bijv.), reisjes maken, de wereld om je heen ontdekken, hobbies uitoefenen. Heerlijk! Maar het gekke is, in Nederland gaan we niet veel op reis. Waarom eigenlijk niet? In Nederland en Europa is zoveel moois te zien. Kortom, het staat op het lijstje (ja daar komt weer een lijstje😉) om straks anders te doen. We zouden ook wat minder volle agenda's willen hebben. Hier krijg je een uitnodiging en geef je op het laatste moment aan of je wel of niet komt. Puur omdat je dan pas weet waar je zin in hebt. Amerikanen houden niet van verplichtingen en dit is 1 manier om niks te "moeten".

Is het dan allemaal zo geweldig hier? Nee hoor. Ik weet ook steeds meer wat ik mis. Familie, vrienden, mijn werk, in 20 minuten buiten staan met een kar vol boodschappen, het raam kunnen open zetten en de frisse wind voelen, kou, de huisarts (trust me...hier wil je niks medisch hebben), ons huis, in een paar minuten ergens zijn, soms ook de variatie in eten, etc.

Waarin overtreft Amerika Nederland voor mij: gemak van spulletjes (overal, maar dan ook echt overal is wel iets voor gemaakt om het je leven makkelijker te maken), 1 winkel waar je alles kunt vinden dus je hoeft niet 4 winkels af, gastvrijheid, het internationale karakter, je verveelt je hier echt nooit want er is teveel te doen (keuzestress), de eeuwige zon, gratis zwemmen, school en de omgang met de kinderen, spontaniteit, auto rijden, geweldige winkels en de bron van mooie kledingmerken. Hier maken ze het hun leven echt gewoon makkelijk. Soms wel heeeel makkelijk hoor want luiheid straalt vaak ook echt van de mensen af.

Elke dag weer waan ik mij in een prachtige omgeving hier, rij ik heel bewust rond, probeer ik al het nieuws uit en....GENIET.

We hebben nu ook een echt Amerikaanse BBQ gegeven voor Remco zijn vlucht en daar veel Amerikanen mogen ontmoeten met wie we nu ook super leuk contact hebben en het echte leven hier verder mee gaan ontdekken. De BBQ zelf...wat een drama! Ik hou graag alles onder controle maar ik was echt volledig de controle kwijt😅. Oef...Cindy uit haar comfortzone😂. Een amerikaanse dame zei: anyway I can help you? Ik heb die opmerking met twee handen aangegrepen om te vragen hoe ze in vredesnaam al het meegebrachte eten organiseren op zo'n BBQ😅. En toen ontmoette ik mijn Amerikaanse dubbelganger😉. Dit komt hier, dat komt daar, zo loopt men om het eten heen en om 1900 uur gaat iedereen braaf naar huis. We hadden buiten alles klaar staan want liever 50 man buiten dan binnen. Begint het te regenen, niet normaal! ALLE mensen binnen. Wederom een oncomfortabel gevoel. 20 kinderen die je huis afbreken, met rode sauzen op de witte geleende bank eten...ahhhhhh!!!!
Maar, ik kreeg een briljant idee volgens mijn Amerikaanse dubbelganger. Alle meubels aan de kant, het grote picknickkleed neergelegd en de tv aan. Movienight voor hun. Hoppa, 1-0 voor deze Dutch controlfreak💪 Verder was het super gezellig en hebben we heerlijk gelachen om elkaars culturen. We wisselen nu dingen uit zoals recepten, goede kappers in de buurt, winkels, etc.

Dit weekend hebben we een lang weekend vrij want het is maandag Labor Day. We staan nu dus in een lange file op weg naar Huntsville. Daar gaan we naar het US Space Museum en naar een mooi natuurgebied om te wandelen. Dus....tijd om uit te loggen hier.

Fijn weekend lieve mensen!
Vergeten jullie de foto's niet te bekijken?🤗

1. Annelies:
    31 augustus 2019
    Hey Cin, superleuk om weer te lezen! ❤
    Toch museumkaart als je terugbent 😉? En die foto's van springpaleis: superleuk!!! Geniet van de ontdekkingen die je daar doet en knuffel voor de kids die het af en toe vast lastig hebben (helemaal niet gek dus...). Liefs 😘
  2. Cindy:
    1 september 2019
    Museumkaart zeker te weten:) We hebben er zin in om leuke musea af te struinen. Sophie en Lenn vinden het maar wat geweldig. Springpaleis moesten we aan jullie denken! Jullie hadden zoiets ook een keer gedaan toch ? We wilden eerst naar partycity dus wij gingen daarheen, bleek het een feestartikelen winkel te zijn😂. Ach...met mij maak je nog eens wat mee. Je snapt de reactie van je zwager natuurlijk😉Dikke kus daar!
  3. Alina:
    1 september 2019
    Hoi Cindy, leuk om je verhaal weer te lezen😂. Ik zag het voor me, de BBQ en de regen, alles naar binnen🤔. Goed opgelost👌. Geniet van alles wat je ziet en kan doen en van elkaar.
    Fijn weekend nu in Huntsville.
    Liefs van ons.
  4. Cindy:
    1 september 2019
    haha dank je wel Alina en dikke knuffels
  5. Roland Roolvink:
    2 september 2019
    Hi Cindy wat een verhaal zeg!
    Ik heb zitten te lachen achter mijn computerscherm met de BBQ ervaring.
    Inderdaad echt iets voor jou als control freak zijnde!
    Toch mooi te horen dat het leven daar zowel positieve als negatieve ervaringen met zich mee brengt, die je in ieder geval de rest van je leven kunt meenemen.
    Toch weer iets geleerd dat wij in Nederland alles moeten en dat dit in Amerika het tegenovergestelde is van wat wij doen.
    Ik ga hier zelf toch ook maar eens goed over nadenken om dit te veranderen.
    Geniet van de mooie dingen en hoop snel weer een volgende ervaring (en) te kunnen lezen.
    groeten uit Tilburg!
  6. Cindy:
    3 september 2019
    Blij dat je genoten hebt Roland! Nederland is zo slecht nog niet😉. Groetjes aan iedereen!
  7. Annelies:
    2 september 2019
    Dan wordt het toch echt keertje met hele familie naar het museum; superleuk! En ja, we hebben beide kinderfeestjes van afgelopen jaar bij JumpSquare gevierd. Heerlijk rauzen en dan kindjes keikapot naar huis brengen... Beter kun je het niet hebben, hihi. En tja wat zal ik zeggen van 'Partycity'? Ik kan het gezicht van Remco zo voor me zien. Heerlijk! Het maakt jij jij én het is in ieder geval geen dag saai met jou, toch? Enjoy van de kroeltjes met Kate (wat een heerlijke meid om te zien op de foto's!) en dikke knuf ook voor Lenn en Sophie!
  8. Cindy:
    ❤❤
  9. Mathilde:
    2 september 2019
    Wat leuk om even de dagelijkse gang van zaken te lezen! OH MY GOD, zo vroeg op met die kids hahaha. Fijn dat je ook echt al leuke contacten hebt. Het is ook niet niks voor jullie en voor de kinderen dus tuurlijk zijn daar ups en downs. Gelukkig ben je veel voor ze thuis en kun je ze helpen met hun verhuis 'struggles'. PS. ik ga je binnekort een uitgebreide hometour op de app geven hoor (al zijn we ng niet klaar) liefs!!!
  10. Cindy:
    3 september 2019
    Hey! Ik ben benieuwd naar de foto's! Ja het hoort er allemaal bij. Genieten staat nog wel volop bovenaan hoor. Het is werkelijk prachtig hier. Liefs voor jullie
  11. Joan:
    2 september 2019
    Half zes op in de ochtend??? Diepe buiging, respect! Ik overleef half 7 nog maar amper 🙈! Mooi om al wat meer van jullie leefwereldje daar te ontdekken, de ups & downs en hoe jullie daar mee omgaan (heel erg positief dus😀)! Op alle fronten leren jullie het leven daar kennen en zetten al snel een sociaal netwerk op, wat ook echt aan jullie besteed is! Hele mooie foto's ook weer, we kijken weer uit naar de volgende blog 😚😚
  12. Cindy:
    3 september 2019
    haha Joan! We zijn het gewend. Kindjes zijn vroege vogels en gelukkig ben ik een ochtendmens😉 Het leven is zo heerlijk hier. Ik kan het iedereen aanraden om eens twee werelden te ontdekken. Het geeft je veel positieve bagage mee. Lieve groet daar