Halloween en Fall Y'all

10 november 2019 - Montgomery, Alabama, Verenigde Staten

Hi allemaal!

En? Winterjassen al tevoorschijn getoverd? Waar wij eeuwige zomer beloofd werden hier blijkt dat ook niet geheel waar. Het was 38 graden en 2 weken later stap je naar buiten en waan je je weer even in Nederland. Wind en kou. Met 8 graden op de teller was het echt flink koud als je een paar maanden hitte gewend bent. Gedurende de dag stijgt de temperatuur weer tot 20 a 25 graden dus lekker lente weer voor ons gevoel. Zo werd ik al menig keer raar aangekeken toen ik in t-shirt liep en de rest met jas en sjaal.😉

Het zorgt wel voor wat verwarring trouwens. Ik geef de Sophie en Lenn Nederlandse les hier. Zo sneed ik met Lenn het onderwerp "seizoenen" aan. Het gesprek ging als volgt:
Ik: Lenn, welk seizoen is het nu?
Lenn: Zomer!
Ik: Nee, het is geen zomer.
Lenn: Lente!
Ik: Nee. Het is herfst.
Lenn: Hoe kan dat nou? We hebben een warme zon en spelen zonder jas buiten. Er is geen regen en geen wind.

Uhmmm...volgende les. :)

Na Atlanta hebben we een leuke periode gehad. De herfst wordt hier volop omarmt en we hebben Halloween gevierd. We startte hier met iets wat ze Trunk or Treat noemen. Je auto parkeer je, achterklep open en die heb je dan versiert. Sommigen maken het eng, anderen maken er een waar kampeerplek van. Alles kan en mag. Dat geldt ook voor verkleden trouwens. Je mag, net als bij carnaval, je verkleden zoals je wilt. Lenn koos ervoor om batman te worden, Sophie een heks, Remco hebben we nog steeds niet gedefinieerd en ik als Evil Dutch mom.(niet verkleed dus)

Trunk or treatTrunk or treat

De kindjes liepen van auto naar auto en konden leuke activiteiten doen. De hele enge dingen vermijden wij maar over het algemeen hadden veel mensen het leuk versiert.
En ik...ik had mijn held naast mij. Lenn keek een beetje vuil naar een paar kinderen. Ik vroeg Lenn wat er aan de hand was. Zijn antwoord: ik kan hun verslaan mama. 🤣 Hij ging heerlijk op in zijn rol.
31 oktober was het dan echt zover. Met een groepje vrienden gingen de kindjes langs de deuren. Ze renden van deur tot deur want dan konden ze nog meer snoep scoren. (slimmerts)

HalloweenHalloween

De Amerikaanse kinderen werden van deur tot deur gereden. Kofferbak open, 6 kinderen eruit, huis bezoeken, 6 kinderen er in en rijden maar weer. Er waren zoveel auto's dat het gevaarlijk werd. Ik hield 2 kindjes van een ander tegen die zo de straat op wilden rennen. De moeder zat ik haar auto met haar mobieltje te spelen en riep dat ze ****piep**** uit moesten kijken. Vreselijk! En er waren echt veel ouders ongeïnteresseerd in de auto met hun mobieltje. Heel bijzonder.

Dagen erna eten we regelmatig samen met onze vrienden. Het is zo mooi hoe je in de whatsapp een berichtje krijgt dat iemand iets gekookt of gebakken heeft met de vraag wie er aanschuift. Ik hou er echt van. Ik ga deze mensen zo vreselijk missen straks. Allemaal stuk voor stuk energieke, warme en avontuurlijke mensen. Heerlijk!
In het kort licht ik mijn fantastische Duitse vriendin Anne toe. Een dame die mij elke dag aan het lachen weet te krijgen. Nog beter is dan mij in het scoren van koopjes. Altijd als ze iets koopt dan is het of in "sale" of het is van de Aldi. Zij spreekt standaard Duits tegen mij want ze weet dat ik 90% wel versta. Ik antwoord steevast in het engels want in het Duits terug praten...ai. Met haar kindje probeer ik het elke keer weer maar die kijkt mij altijd appelig aan dus ik denk dat ik er niet zo goed in ben.

Zij appte laatst in de groepsapp: ik ga Schnitzels maken. Wie schuift er aan? Meerderen reageerden. Ik zei nog tegen Remco...gelukkig is het een keer niet bij ons. Om 1700 uur hadden WIJ 21 man te eten. Ergens in slechts 2.5 uur kwamen we er toch op uit dat ons huis zich het beste leent voor grote groepen. Remco staat tussen alle mensen en vraagt mij hoe we in 2.5 tijd tijd toch bij ons zijn uitgekomen. Haar man zei nog: je kan jezelf en 20 anderen toch niet uitnodigen bij hun thuis? Haar antwoord; bij Cindy en Remco kan dat altijd. En die avond roept ze: Zullen we een pre-Christmasdinner doen?  Bij Remco en Cindy thuis....

Om aan te geven hoe bijzonder zij is; zij appt gewoon dat we maandag naar de Chippendales gaan! Hemeltje lief. Gelukkig vindt Remco het ok maar ik heb haar toch even uitgelegd dat dat soort dingen wel even overleg nodig hebben bij ons thuis. Dus maandag beste mensen doe ik een YOLO activiteit. (you only life once) Ik ben benieuwd. En Remco...die neemt het er van want hij heeft nu een mooi chantagemiddel😉. Hij zit te broeden op wat hij gaat doen. Ik ken hem alleen goed genoeg dat hij toch niet naar hooters of oid gaat want daar krijgt ie het veel te benauwd van😄.

We hebben bij onze Canadese vrienden de maandag erop Thanksgiving gevierd. In Canada is dat namelijk eerder. Bijzonder mooie avond met hele fijne mensen❤.

Op school zaten ze ook niet stil. Er werd een pumpkinpeek meegegeven als huiswerk.

Versierde pompoenen

Inhoudend dat je een boek koopt en doneert aan school. Het thuis eerst leest en dan een pompoen maakt van de hoofdrol speler. Wij mama's, ik bedoel....kinderen, druk in de weer. De meest prachtige creaties kwamen voorbij. Allemaal echt gemaakt door de kindjes. Tuuuuuuurlijk. Ik heb de juf gevraagd of ze niet meer van dit soort huiswerk aan ons moeders wil geven want ik kreeg er stress van. Ik moet wel zeggen. Lenn heeft er echt zelf aan gewerkt en hij was heel trots.
Kort erna vieren we Fall festival. Aan het begin van het schooljaar kon je opgeven of je iets wou bakken voor de bake sale. Dat kunnen we wel want ik wil mij zeker niet vervelen dacht ik toen. Ik gaf mij op voor brownies en een cake.
En gezien ik mij hier verreweg van verveel kreeg ik het nog druk ook. Want...het is niet alleen bakken. Hoe mooier de verpakking, hoe beter. Levert namelijk meer geld op. En daar begint de mamastrijd😉 Ok, stress stijgt een beetje. En dan kom ik achter een vertalingsfoutje van mijzelf. Een cake hier is niet een simpele appelcake zoals in Nederland. Welnee, het is een ware taart met vulling, topping en prachtig verpakt in een met lint versierd doosje. Slik.... Snel naar mijn life savende winkel; Wallmart. Verpakkingen genoeg. check. Nu nog een taart maken. Het kostte wat grijze haren maar het is gelukt en de stukken vlogen als zoete broodjes over de toonbank! #trots

Fall festival

Kort hierna hadden we homecoming week. Een week waarbij de kindjes verkleed konden (weer een stressverhoging voor mama want zie maar eens roze jongens kleding te vinden die Lenn vol enthousiasme dragen wil). Ook komen oudleerlingen de school bezoeken en wordt de homecoming queen gekozen. Het ging echt zoals de film. Aanrijden in prachtige jurken, wuivend naar het publiek, een kroning, etc. Leuk! Ik ben die avond bij de kroning geweest samen met Lenn en Sophie en hebben daar American Football gekeken.

American Football bij Saint JamesHomecoming queen kroning

Sophie heeft haar schoolplay gehad.

Sophie's schoolplaySophie's schoolplay

Ze mocht dansen en zingen. Een rol die goed bij haar past na de Telekids muzikalschool en danslessen in Nederland. En hoe gaaf is het dat zij een behoorlijk aantal liedjes in het engels zong. We zijn apetrots. Lenn heeft in December zijn optreden. Hij vertelde trots dat ook hij een rol heeft. Hij is geen kerstboom, ook niet de dansende worm maar een beest. Een wild beest zegt ie. Hij weet alleen niet welke. Maar ook hij zingt engelse liedjes. Wow!

En ons kleinste prulletje doet het ook zo goed.

Hoera! Deze mooie lieve meid is 6 maanden6 maanden hoera!

Vader dochter gesprekje

Ze is de 6 maanden gepasseerd en groeit als kool. De kinderarts dacht er alleen anders over. Zij gaf aan dat kinderen met deze leeftijd vaak al kruipen, staan of lopen. Ik vroeg voor de zekerheid of ze doorhad dat ze 6 maanden is maar dat wist ze. Ok. Nou, ze rolt en doet het super. Wat ze eet? oh gewoon, allerlei soorten fruit. Aardbeien, banaan, appel, bosbessen. Met grote ogen keek ze mij aan. Dit maak je zelf? Ik kon mij het beste aan fase 1 voeding houden. Groente uit een potje. Ik heb haar bedankt voor haar advies maar dacht er het mijne van. Na 2 kinderen die echt alles eten denk ik dat ik het zo slecht nog niet doe. En dat mijn kind volgens de Amerikaanse grafieken niet past (veel te lang en te licht) dat snap ik.
Op naar mijn vrienden van de vaccinatie. Die vriendschappen zijn nu voorgoed verloren vermoed ik. 🙈 Haar vaccinaties waren niet geregistreerd dus of ik "even" haar boekje kon halen. Alle data en type vaccinaties kon ik doorgeven maar nee, meneer had bewijs nodig. Zelf de 4 maanden prikjes die we bij hun gedaan hebben stonden er niet in. Ik word dan altijd eerst overdonderd, daarna pas boos. Dus eenmaal in mijn auto terugrijdend, Remco gebeld, heb ik snel een U-turn gemaakt. Is ie helemaal gek geworden?! Met een foto van haar vaccinatiebewijs ging ik terug en verzocht hem ons toch te helpen en gaf aan dat ik graag wil weten waar ik een klacht zou kunnen indienen of dat ik met zijn superior kon praten. Je raadt het al. De wereld gaat voor je open. Zij heeft de prikjes gehad en ik heb een uitdraai van alle vacinnaties gevraagd😉. En omdat ik haar geen griepprik wou laten laten geven werd ik niet al te vriendelijk behandeld daarna. Hij zei: maar dan krijgt ze de griep mevrouw. Ik antwoorde: what doesn't kill them makes them stronger. Dat snapte hij echt niet. Hoe kan je een kindje nou de griep willen laten krijgen? Met een geweldig gevoel (niet dus) verliet ik na een paar uur de kliniek. Over een maand moeten we terugkomen voor extra onderzoek gezien ons kindje niet past in hun grafiek zei de kinderarts. Jullie snappen waar ik over een maand niet ben😉. Volgens de Nederlandse grafieken past ze namelijk keurig netjes.

Met Kate ben ik ook lekker een dagje naar de lokale dierentuin geweest. Hier hebben we een abbonnement op genomen. Heerlijk wandelen en picknicken. Ze keek haar ogen uit en moest lachen om de roze flamingos.

En vandaag ben ik voor het eerst gaan yardsale shoppen. Geweldige manier om snel van je overbodige spullen af te komen heb ik gemerkt. Ik ging met een vriendin en we noemen het 'schatzoeken'. Het is super goedkoop en echt leuk om alle mensen te spreken want zo gaat dat hier. Overal maak je een praatje. Met een aantal leuke dingen voor o.a. de feestdagen gingen we huiswaarts. En als we over een aantal maanden teruggaan dan kan ik mijn eigen yardsale houden met al deze schatten of het doneren aan een mooi doel. 😉

En het is dan zover! Het artikel is uit met ons erin! Binnenkort zet ik hem online. Voor nu alvast wat foto's:

photoshootphotoshootphotoshootphotoshootphotoshoot

Fijn weekend lieve allemaal!! Ik ga mij voorbereiden op mijn YOLO avontuur. Dames, foto's volgen😉

1. Vanessa:
    10 november 2019
    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! En wat een mooie foto’s!
  2. Cindy:
    10 november 2019
    Dank Vanessa! Hopelijk met jullie ook alles goed?
  3. Arjenne Bais:
    10 november 2019
    Het is maar goed dat je geen betaald werk heb! Dan red je al die "verplichte" schooldingen helemaal niet....
    Het is wel het leuk hoe ze daar met alle thema's omgaan! Volgend jaar is school maar "saai" voor de kids!🙈😲 geniet er nog maar lekker van!
  4. Cindy:
    10 november 2019
    Haha het is mijn baan hier. Je wordt overladen met mails en to do's. Maar hier heb ik er tijd voor. Arme werkende mama's hier😂
  5. Opa Grötzinger:
    10 november 2019
    We hebben het nog niet zo slecht in Nederland alles goed en duidelijk geregeld.
    Dus wat ik steeds zeg geniet er van want het is zo voorbij.
  6. Cindy:
    10 november 2019
    Precies. Echt niets verkeerd mee:)
  7. Mathilde:
    11 november 2019
    Wat een gezellige dingen hebben jullie allemaal op het programma gehad! En wees maar trots op jezelf. Is een goed teken dat iedereen steeds bij jullie aan tafel belandt ;).
    Prachtige family pics! Liefs!
  8. Cindy:
    11 november 2019
    Lief!! Ik heb het zo nog niet bekeken maar ik denk inderdaad dat ze het wel gezellig vinden:) Lieve groeten daar!
  9. Joan:
    11 november 2019
    Nou, jullie zitten zéker niet stil, héél veel activiteiten voor iedereen en aan sociale controle geen gebrek bij jullie 😄👍! Jullie zijn ook zo hartelijk en dat valt bij de Amerikanen op.
    Raar verhaal over de groente uit een potje bij Kate, gewoon lekker verse groenten en fruit en dat ze nu al zou moeten kunnen kruipen, staan en/of lopen lijkt mij ook aan de vroege kant 🤔. Lekker laten gaan die adviezen idd als je er niet achter staat! En jullie familiefoto's zijn echt top!!
  10. Cindy:
    11 november 2019
    Er is ook zoveel te doen hier:) Tijd te kort haha. Maar ook in NL zullen we mooie dingen gaan zien dus we kijken er naar uit. En ook om naar jullie te gaan! Zin om jullie weer te zien!
  11. Marike van der Heijden:
    12 november 2019
    Blijft mooi om al jullie avonturen te lezen!
    Stijn vroeg vanmiddag nog wanneer jullie terug komen en toen ik zei dat dat in juni pas is had hij toch een probleem. Want hoe kan Sinterklaas in Nederland en Amerika tegelijk komen?
    Hij zou 5 december wel even controleren of er een zak bij jullie voor de deur staat en zo ja moeten we hem maar meenemen en bewaren tot jullie terug zijn. Probleem opgelost ;)

Geniet nog van jullie avontuur en blijf vooral schrijven!
  12. Cindy:
    13 november 2019
    ach wat lief!! Lenn heeft Sinterklaas een brief gestuurd dat we hier nu wonen en dat Kate geboren is. Hij hoopt dat Sinterklaas hier dan een pakketje naar stuurt en de rest door de Kerstman laat kopen:) Schatten zijn het😍
  13. Alina:
    16 november 2019
    Leuk geschreven weer Cindy.