Ook dit is Alabama

7 november 2019 - Montgomery, Alabama, Verenigde Staten

Zoals jullie weten zijn er weer een paar geweldige weken voorbij. Halloween gevierd, feestjes en etentjes gehad, uitjes. Maar voordat ik daar een verhaaltje over ga schrijven wil ik jullie vandaag eens meenemen naar een andere kijk op dit geweldige land. Een land waar wij heerlijk wonen maar helaas niet zorgeloos.

De dag voordat school begon was er op een school hier op steenworp afstand een schietpartij. Je zit best even in je rats als je weet dat je je meest dierbaarste wezentjes de dag erna naar school moet brengen. Het was even een flinke schrik maar je brengt ze in het vertrouwen dat je de beste en meest veilige school gekozen hebt voor ze.

Een paar weken geleden werden we overladen met Amber alerts. Een 3 jarig meisje ontvoert. Overal foto's van dit prachtmensje. Haar mooie glimlach en stralende oogjes. Overal te zien. De daders werden binnen een dag of 3 opgepakt. Het meisje enkele dagen later gevonden maar helaas niet meer in leven.

Een week geleden...een 19 jarig meisje uit Auburn. Nog steeds vermist. Het raakt je. Waar zou ze zijn? Auburn is nog even rijden maar toch houd het je bezig als je overal foto's voorbij ziet komen.

En dan.....in onze eigen buurt app. Ik heb het dan over onze welvaren buurt waar wij wonen en alles binnen 10 minuten rij afstand.
Meerdere pogingen tot ontvoering of tekenen daarvan (auto's zien rondrijden, banden lek gestoken) bij de supermarkten waar ik wekelijks mijn boodschappen haal met mijn kindje(s). Publix, Wallmart. Grote winkels. Veel mensen. De beste en meest veilige winkels hier in de buurt. Ik vermijd andere winkels om zo veilig mogelijk te zijn. Het komt binnen. Het raakt mij.

Ik kies voorlopig even voor een gezinsuitje boodschappen doen met manlief aan mijn zijde. Ik weet het, hoe groot is de kans dat zoiets ons overkomt? Maar toch. Het moet even een plekje krijgen.

Voor het eerst kan ik zeggen...ik mis Nederland en de veiligheid die ik daar voel.

1. Ria klompenhouwer:
    7 november 2019
    Het is daar dichtbij maar ook hier hoor je steeds meer facebook staat er vol van blijf allert maar vergeet niet te genieten ven alle andere dingen love you😘
  2. Cindy:
    10 november 2019
    Klopt. Het is alleen soms net het wilde westen hier. Eng idee. Maar goed. Dikke kus
  3. Opa Grötzinger:
    7 november 2019
    probeer net zoals je moeder schrijft te genieten van alle mooie dingen en blijf wel alert
    maar laat de angst je niet overmannen. Geniet van dit avontuur met de kinderen.
    Groetjes.
  4. Cindy:
    10 november 2019
    Komt goed! Genieten doen we altijd. dat neemt niemand van ons af.
  5. Roland Roolvink:
    8 november 2019
    Dit is inderdaad de andere kant van Amerika, maar wel de realiteit!
    geniet van het mooie en pas goed op elkaar.
    Hoop jullie weer gezond en veilig terug te zien 2020 in Nederland.
    Groeten van het Sunware team.
  6. Cindy:
    10 november 2019
    Jep helaas maar waar. Lieve groeten daar!
  7. Joan:
    11 november 2019
    Goed dat je óók dit (van je af) schrijft, dan komt het ineens erg dichtbij allemaal hè! Maar laat het jullie dagelijkse dingen en mooie ervaringen niet belemmeren inderdaad, blijf alert en praat er over met elkaar!
    En wat een mooie foto's weer van de dingen die jullie meemaken, Halloween op zijn Amerikaans en jullie doen lekker mee! xxx
  8. Cindy:
    11 november 2019
    Thanks Joan. Ook dit is Amerika helaas. Het was echt even een happening hier maar er komt meer rust in. De politie heeft duidelijkheid gebracht en sommige verhalen wat verheldert. Maar hoe dan ook. We blijven genieten en zijn waakzaam