Fallbreak: Florida en Atlanta

16 oktober 2019 - Montgomery, Alabama, Verenigde Staten

Fallbreak is voorbij en wat hebben we genoten!

We haalden de kindjes bepakt en wel op uit school en reden richting Florida. Onderweg een kleine stop gedaan in een prachtig park met reuze dennenappels en daarna in 1 stuk door.

Jeff en Elisabeth zijn Amerikanen die wij nu enkele jaren kennen dus we hadden er enorm naar uitgekeken hun weer te zien. Het leuke is, zij woonden 3 jaar in Delft dus weten hoe het is om op ontdekkingstocht te zijn met daarbij de grappige ervaringen vandien. Zij hebben ook 3 kinderen dus heel het weekend zijn de kids zoet geweest. En hoe leuk is het om in een Amerikaans gezin te mogen verblijven! Wat eten ze zoal, hoe ziet hun dag eruit, welke producten gebruiken hun? Ben weer een hoop wijzer. En wat kunnen Amerikanen organisen en foodpreppen!! Ik dacht dat ik geweldig voorbereid was (daar komt weer het stukje controlfreak😂) op wat we eten in een week, maar ik ben nog maar een beginneling in vergelijking met hun.

Vrijdag hebben we 'savonds buiten gegeten en kennisgemaakt met boomkikkers. Kleine kikkertjes die op bomen en de overkapping klimmen. We gingen na de rit op tijd naar bed en waren klaar voor twee drukke dagen. Zaterdag zijn we gaan vissen op de pier. Een gratis activiteit waarbij hengels uitgedeeld werden, t-shirts en aas. Vol spanning keken de kinderen naar hun hengel en wat denk je, beet! Allebei hebben ze vis gevangen. En terwijl we visten, genoten van de zeewind en de sfeer, zagen we dolfijnen zwemmen en een schildpad. Mijn dag kon al niet meer stuk.

Na het vissen gingen we naar de lokale bouwmarkt. Wederom een gratis activiteit. Onze vrienden zijn goed geaard in onze Nederlandse cultuur😉. Vliegtuigjes bouwen en hotdogs eten. Met mooie vliegtuigen, een klusschort en een kijkje in een brandweerauto rijker reden we huiswaarts. Daar aten we wat en rustten we uit om vervolgens s'middags te gaan zwemmen. Met een uitkijk op het strand koelden we lekker af en liepen we huiswaarts naar de BBQ en het kampvuur waarbij uiteraard smores gemaakt werden. Ja, ze kunnen er wat van!

Zondag ochtend; scrambled eggs🤗. Hop naar het strand en chillen. Schatten zoeken (prachtige schelpen). Met de lunch trakteerden wij op een pizzaparty en reden we s'middags weer naar huis. We wilden nog naar een gaaf schip op de terugweg maar ook Remco en ik hebben een limiet in onze energie dus we besloten in 1x door te rijden.

Na een rustdag op maandag gingen Sophie en Lenn dinsdag en woensdag weer naar school. Remco, Kate en ik besloten Montgomery beter te leren kennen. Musea bezoeken. Wat indrukwekkend! De slavernij, burgeroorlog, kippenvel. Dat er zoveel mensen gevallen zijn puur door huidskleur. Niet te bevatten. Hulde aan Rosa Parks, Martin Luther King en vele andere dappere burgers.

Donderdag breekt aan en we rijden met zijn allen richting Atlanta. Daar bezoeken we het Coca Cola museum en gaan we uit eten bij Chicken Fil A. The place to be als je Mc Donalds vermijden wil😊. 's avonds sliepen we in een hotel (blijft voor de kinderen een groot feest) en zondag zijn we naar het sea aquarium geweest. Prachtig maar het blijft wel dubbel al die mooie beesten in een kom. Voldaan reden we vrijdag terug naar huis. Zaterdag zijn we naar het cotttonfestival geweest. Niks geen cotton gezien maar het was een echt country festival waarbij je spelletjes kon doen zoals ringwerpen, er was een kippenrace en er was zo'n spel dat je iemand in het water kon gooien door raak te gooien. Hoe bijzonder! Echt zoals in de films. Iedereen kent elkaar, maakt een praatje met je. Een klein dorpsfeestje.

Zondag zijn we naar een pumpkinpatch geweest. Ook een landelijke sfeer, spelletjes zoals hooibalen springen en een pompoen mee naar huis. We hebben ze nu als decoratie staan maar maken er straks lekker soep en pumpkin-pie van!

Maandag was het Columbusday dus ook toen was iedereen vrij. Vrienden van ons komen uit Canada en daar is het bijna Thanksgiving. Ze besloten dat we dus Thanksgiving zouden gaan vieren. Heerlijk gegeten met meerdere bekenden en onbekenden. Iedereen hoort erbij en heeft plezier. En met het diner sloten we een geweldige maar ook vermoeide vakantieweek af. En de kindjes...die zitten nu weer fris en fruitig op school😅.

1. Alina:
    16 oktober 2019
    Wat een heerlijk verhaal weer Cindy, Dank je wel.
  2. Cindy:
    Jij bedankt Alina! We hopen dat jullie zo allemaal meegenieten
  3. Roland Roolvink:
    16 oktober 2019
    Wederom een erg boeiend verhaal Cindy.
    Enjoy! Groeten Roland.
  4. Cindy:
    18 oktober 2019
    Dank Roland. Kan nog boeken schrijven zoveel bijzondere dingen maak je hier mee. Echt leuk om eens een jaar in een heel andere wereld te leven. Opent de oogkleppen:)
  5. Annelies:
    17 oktober 2019
    Om jaloers van te worden! Prachtige foto's ook met een kleurige Cindy ;)... Genieten maar!
  6. Cindy:
    18 oktober 2019
    hahaha Zwart is al bijna uit mijn kast schoonzusje! Kate houdt ook van kleur dus het motiveert om kleuren te blijven kopen😂
  7. Opa Grötzinger:
    17 oktober 2019
    Weer een mooie belevenis gehad. Als jullie weer thuis komen zitten jullie en de kinderen vol met verhalen. Jullie kunnen dan weken vertellen wat jullie beleeft hebben.
    Hebben jullie deze belevenissen ook gefilmd ? Geniet met volle teugen van alle belevenissen.
  8. Cindy:
    18 oktober 2019
    Niet zoveel gefilmd. bedankt voor de tip want dat is leuk om straks wat mee te doen!