Dromen en herinneringen

8 januari 2020 - Montgomery, Alabama, Verenigde Staten

Happy new year lieve familie, vrienden en collega's!!

Wow dat tijd voorbij kan vliegen is een feit. 2020 is begonnen. Het jaar dat Kate 1 wordt, Sophie naar groep 6 gaat, Lenn naar groep 3, wij 10 jaar getrouwd zijn, Remco 40 wordt, en het jaar dat de terugreis naar Nederland zal plaatsvinden. Bijzonder gaat het worden, dat is zeker.

Met een beetje een dubbel gevoel sloot ik dan ook 2019 af. Wat hebben we een geweldig jaar gehad!!! Waarom dubbel? Het besef is aan het doordringen, zeker toen we in DC rondliepen...ook dit krijgt een einde. Afscheid van DC heb ik bijna 20 jaar geleden ook genomen. Altijd verliefd gebleven op dit land en altijd zo'n enorme wens gehad om terug te gaan. Daar liepen we dan, man naast mij, 1 kind in de ene hand, de ander in de andere hand en baby Kate op mijn buik in de draagzak. Slik... De droom is echt uitgekomen en wordt een herinnering. Een van de mooiste die ik mij kan bedenken. Allemaal in Amerika wonen, living la vida loca, altijd samen zijn en zo intens genieten. En dat terwijl wij weten wie er allemaal op ons wacht in Nederland. Alle mensen die ons trouw volgen, appen, bellen, pakketjes sturen en kaarten. We kijken er naar uit jullie weer te zien.

Wij gaan even terug in de tijd want wow, het was weer even geleden hè. Maar ja, ook deze blogschrijfster had besloten even vakantie te nemen😉.

Sinterklaas had een piet naar Amerika gestuurd! Fiew wat een gelukje:) Hij schreef in de brief dat ze een paar kadootjes kregen en dat zijn vriend de kerstman de rest zou brengen. En Lenn ging er helemaal in op. Zeker toen we bij Sweet Creek Farm de échte kerstman zagen.

Met de echte Santa op de foto

Hij zei dat hij een electrische trein wil. En ja hoor, hij heeft het echt gebracht! En je ziet het goed, korte broek! Het weer is hier zo veranderlijk. Op 1 dag kan je alle seizoenen doorlopen😊.

We waren daarnaast toeschouwers van de officiele Christmastree lightning.

Xmas tree lightning 2019

Super leuk om mee te maken...mits je niet op een wc zit met twee kinderen die besloten 3 minuten voor de verlichting zoooo nodig te moeten plassen. Ik stapte letterlijk naar buiten en men begon te klappen. Wérkelijk!

Ik heb daarnaast ook de film Sweet Home Alabama gezien. Ik moest en zou deze natuurlijk kijken als we dan toch hier wonen. Als je hem nog niet gezien hebt, je hebt niks gemist😁. Ik heb hem uitgezeten maar hij was echt slecht😂.

Met zijn allen zijn we naar de zoo geweest.

Xmas bij Montgomery zooXmas bij Montgomery zoo

Daar was de Christmaslight fest. Een dierentuin vol met lampjes. De lampjes waren prachtig, maar geen dier gezien natuurlijk want het was donker😂.

Ook zijn we met de Noordpoolexpress op pad geweest....sort of... Santa's train nam ons mee naar een eindstation, wat de Noordpool moest voorstellen. Het was grappig om te doen, de kids genoten. Ook de kerstman was aan boord dus we konden op zijn Amerikaans onze kerstkaartfoto maken👍. Daar draait het om hier. Dé kerstfoto. Overal kan je deze tegen een fors bedrag laten maken.

Santa's train naar de noordpool

En dan, onze bink heeft geblonken in zijn schoolplay! Ons lieve diertje had zelfs tekst en deed het super. Hoe gaaf om na ongeveer 6 maanden je kleine mannetje liedjes te zien meezingen in een heel andere taal voor hem. De knappert.

Schoolplay LennLekker droppie@schoolplay

Om nog even in de kerstsferen te blijven heb ik samen met Kate de Governors mansion bezocht en hebben we met een groep vrienden een pre-Christmas dinner gehouden. Veel vrienden gingen reizen dus op deze manier konden we toch samen zijn en het vieren.

Xmas bij de Governors MansionPre-Christmas diner met vrienden

En dan was het zo ver. De kerstvakantie stond in de startblokken en met nog 1 week te gaan werd Sophie ziek. Die bleef thuis maar we brachten Lenn wel naar school. Drie maal raden waar we kort daarna weer zaten😉. Binkie was ook "ziek". Maandag haal je je kindje op na een blik te krijgen van: hoe kan je je kind zo naar school sturen. Maar we kregen ook de mededeling dat hij waarschijnlijk "the flu" had en dus heel de week thuis moest blijven. Om er zeker van te zijn konden we hem laten testen bij een arts en antibiotica halen. Nou....je snapt hem al....hollandse troelala stond met een open mond. Say what? Het is maandag, misschien is het een eendagsvlieg en kan hij er woensdag dus gewoon weer zijn. En antibiotica? Wérkelijk! Geen haar op mijn hoofd. Maar goed, kindje mee en na een goede dag vloog meneer (zoals verwacht) weer door de kamer. Ik zou geen Nederlander zijn als ik hem weer keurig naar school bracht😉. En omdat Remco vrij was trakteerde ik mij op een dagje kerstshoppen....ALLEEN.
Na een halve winkel te hebben doorlopen klonk mijn vrolijke telefoondeuntje. "This is Saint James Elementary School...Lenn is REALLY feeling sick". Ok, ik kom er aan. Hij zag wat pipsjes maar mijn definitie van ziek is toch anders. En dan weer die blik hè. 🙈 We stappen de auto in en Lenn vraagt:"mama, wat was je eigenlijk aan het doen"? Ik vertelde hem dat ik een poging kerstshoppen deed. Vol trots zegt ie:"nou, nu moet je gezellig bij mij blijven want ik ben ziek hè. Zullen we spelletjes doen thuis". Deze kleine boef keek mij met een grote grijns aan. En daarom bestaat er zoiets als moederinstinct😉...mini boef was gewoon wat moe en had zin om thuis te zijn. Gezien de diverse beschuldigende blikken van STJ besloot ik dit keer om hem maar thuis te houden. En kerstshoppen, ik heb het maar gelaten want het was inderdaad wel gezellig om bij de boefjes te zijn en spelletjes te spelen. Wel ben ik zelf nog een ochtendje gaan helpen op school. Belangrijke taak. Ik was namelijk Great Day Greeter. Je staat dan bij de deuropening en geeft de kindjes een high five en wenst ze een geweldige dag. Ik beelde mij in dat ik dit een keer zou doen bij Sunware😂. High five! Have a great day!😂 Ik voelde mij echt Amerikaans!

We startten de vakantie met een bezoekje van onze Amerikaanse vriend Jeff. Die was op doorreis en kwam even een bakkie doen. Wat gaan we hun missen! We besloten een dagje naar de kerstmarkt in Atlanta te gaan en hebben als gezin thuis kerst gevierd.

Kerstmarkt in Atlanta20191225_12174320191225_11553220191225_181420

Rustig, met elkaar en lekker gekookt. Na een leuke kerstfilm op tijd naar bed want DC stond in de startblokken.

En wat was het geweldig om daar te zijn. Sophie had net over DC geleerd dus kon vertellen wat het allemaal was. Volgens Lenn woonde de president (de baas van het land) overal. 😂 We bezochten eerst mijn oude huizen, scholen, de shopping mall en een prachtig natuurpark(Great Falls) en de dagen erna zijn we het centrum gaan verkennen door de monumenten te bezoeken en musea. Wij dachten dat ze dat zwaar zouden vinden (en wij dus ook) maar ookal goot het van de regen op 1 dag en hebben we echt veel gelopen, ze piepten niet. Ze hebben echt genoten en wij dus ook.

20191229_15463520191228_15064020191227_15114820191226_114223

IMG-20191229-WA0014IMG-20191227-WA0026IMG-20191227-WA0019

Oud en nieuw vierden we weer thuis met de kindjes, aftelballonnen en partypoppers. Geen vuurwerk voor ons dit jaar, wel ballonnen om te knallen en confetti. Wel zagen we een paar pijlen de lucht in gaan buiten.

20191231_20402620200101_000252

En dan is het 2020. Wow! Hebben jullie goede voornemens? Wij wel! Wij gaan nog veel meer mooie herinneringen maken, onze comfortzones blijven uitdagen en genieten!

En zo start het jaar dan ook voor mij met klussen🙃😂. Ik had mij ingeschreven voor een workshop om een kruidenbak te maken. Uit mijn comfortzone omdat ik alleen heen ging (dat vind ik lastig als het een groep betreft) en omdat ik ging klussen. haha Maar, ik heb mijn grenzen verlegd en kende zelfs 3 mensen!

20200104_164245

Volgende uitdaging voor mij....in Maart zonder remco en mét de kinderen op vakantie. We gaan naar Dauphin Island. Remco heeft cursus en de kindjes zijn vrij. 3.5 uur rijden en huisje op het strand. Daar treffen we 2 andere dames met kids maar de tocht er naar toe...lang leve mp3 spelers, snacks, autospelletjes en de tablet🙈.

Remco gaat ook zijn stoere kant laten zien want die gaat de halve marathon van Montgomery rennen en hij gaat zonder ons naar Talladega. Verder houden we heel veel van elkaar hoor. 😉 Onze cabin vakantie en eindtrip vieren we samen😂. We hebben de eindreis hier gepland ookal hebben we nog geen nieuwe bestemming voor Remco gehoord. We huren een camper en reizen door een aantal staten; Alabama, Georgia, North Carolina en South Carolina. Dan gaan we naar het vliegveld en zullen we ongeveer 21 juni weer op Nederlandse bodem landen om vervolgens te beginnen aan een lange lijst met to do's. Zijn we er 21 juni niet dan hebben we een uitdaging want dan zijn onze visums verlopen😂.

Maar eerst gaan we nog een lange tijd te gekke dingen doen hier, genieten en hopen dat Trump zich een beetje in houdt.

En vorige keer vertelde ik jullie dat ik de schuilkast had ingericht toch? De week erna kregen wij ons eerste Huricane watch alarm. Zie, ik heb gevoel voor dat soort dingen. Of ik heb het uitgelokt🤔. Dit houdt in dat je voorbereid moet zijn want de weersomstandigheden tonen alle mogelijkheden tot een huricane. Je hoeft de schuilkast dus nog niet in maar slapen doe je ook niet met een krakend huis en knipperend lampje op je alarm😉.

Onze eerste Tornado Watch

En vandaag zou ik de winnaar bekend maken van het stopcontacten raadsel. Het zijn er 58!! Karin, you go! Mijn schoonmoeder had de cijfers omgedraaid maar jij hebt goed in de buurt gegokt😉. Ik stuur je wat leuks toe en omdat Floor ook zo goed gegokt heeft stuur ik er voor jou wat bij in😉

Lieve allemaal, geniet van dit mooie jaar! Doe gek, gooi je haar los en have fun. Tot snel weer!

PS: Veeeeeel meer foto's staan weer toegevoegd:)

1. Gaby:
    8 januari 2020
    Liefs voor jullie alle 5. En alle goeds voor 2020 maar dat komt zeker goed!
  2. Cindy:
    Absoluut! thanks lieverd ❤
  3. Arjenne Bais:
    8 januari 2020
    Wat een belevenissen weer! Leuk om te zien dat jullie zo genieten! 3.5 uur in de auto red jij! Iets verder dan tilburg-denhelder!😉
    Veel plezier nog!
    Xx
  4. Cindy:
    9 januari 2020
    Dank voor je motivatie Arjenne! Het gaat ook vast lukken! Lekker muziekje aan:)
  5. Annelies:
    8 januari 2020
    Zoals altijd een plezier om te lezen... Vooral ook lekker veel foto's met zijn vijfjes: super om te zien ❤️... Op naar de tweede helft van jullie avontuur!
  6. Cindy:
    9 januari 2020
    Ja we hebben ons best gedaan voor gezinsfotos😉. Dank weer voor je comment!😙
  7. Joan:
    8 januari 2020
    Cindy, met een lach en een traan (van plaatsvervangend geluk voor jullie) heb ik je verhaal weer gelezen en de fantastische foto's weer bekeken.. geweldige en gekke avonturen, dromen komen uit! Maak er ook in de tweede helft een fantastisch mooie droom van met je lieve gezin ❣🤗
  8. Cindy:
    9 januari 2020
    Oh Joan, wat een fijne lieve woorden! We gaan zeker genieten en jullie allemaal meenemen op deze geweldige reis. Liefs voor jullie
  9. Karin:
    Yahooooo, wat leuk! Ik win nooit iets😂, en Floor zal ook super blij zijn! 😍
    Thnx in advance 😘

En wat onze reactie op jouw mooie blog betreft sluit ik mij helemaal aan mij Joan's reactie. Mooie is het niet te verwoorden. 💕💕💕 Liefs en knuffels aan jullie allemaal
  10. Cindy:
    9 januari 2020
    haha nou dan nu een vette prijs😂. Dank voor je lieve woorden❤
  11. Roland Roolvink:
    8 januari 2020
    Beste familie, een heel mooi en gezond 2020 toegewenst voor jullie allemaal.
    Nog veel plezier in de USA, maak er nog een mooie tijd van de komende 6 maanden.
    En tot snel in Nederland.
    Groeten.
  12. Cindy:
    Dank je Roland. Komt helemaal goed! Jullie ook een mooi 2020
  13. Alina:
    8 januari 2020
    Cindy, super leuk om je verhaal weer te lezen. Geweldig wat jullie allemaal doen en meemaken. Geniet nog van de laatste maanden. Liefs van ons😍
  14. Cindy:
    9 januari 2020
    Dank je wel Alina! Heeft Koos toch weer zijn leesvoer gehad:) Lieve groeten en tot snel
  15. Ria klompenhouwer:
    9 januari 2020
    Weer mooi geschreven geniet nog van de tijd die jullie daar nog hebben 😍💋💋💋💋💋
  16. Cindy:
    3 februari 2020