De cycle of change...we zitten er midden in

3 februari 2020 - Montgomery, Alabama, Verenigde Staten

Hi allemaal!

Wie had dat gedacht he? Deze klets kan soms ook gewoon stil zijn😃 en niet kletsen/schrijven.

We hebben eigenlijk ook niet zoveel geks gedaan bedenk ik mij. Na de kerst is het weer wennen om in het ritme te komen. Ik merk aan onszelf en ook vriendinnen dat er na de kerstvakantie toch wel echt een andere periode aangebroken is. De aftel kalender is gestart. En gek genoeg zit bijna iedereen die ik ken dan even in een dipje. Niet omdat je niet terug wil want geloof mij, dat kriebelt steeds meer. Maar je gaat even door een vreemde fase heen. Ze zeggen ook: er is een leven voor en na het jaar Amerika. En dat is ook echt zo. De ervaringen en herinneringen neem je mee en het andere leven in Nederland gaat straks ook weer verder. En de nodige emoties horen daar dan bij.

veraenderungskurve1engl

Zo heb ik 2 lieve kindjes die nu af en toe wel waterlanders laten zien. Het echte missen van Nederland is begonnen (zeker als school dan een opa en oma bezoekdag organiseren), maar ook het idee dat ze hier hun vriendjes gaan missen maakt het verdrietig.

20200131_093107

Ik was met Kate even opa en oma vervanging🤣. Tegen Sophie en Lenn zei ik dat ik als een omaatje verkleed zou komen. Toen ik op school kwam zeiden ze; oh gelukkig! Ik dacht dat je echt iets raars zou doen. Wat kennen ze mij toch😂. Ik heb mij netjes ingehouden😉.

We hebben er een nieuw vriendinnetje bij! Ik kreeg de vraag, van een dierbare vriendin die weeën had gekregen, of ik alsjeblieft wilde komen. Zij hebben een dochter geadopteerd en dit is hun eerste kindje waar ze zelf van beviel. Wat een eer om haar te mogen steunen in het begin van het bevallings proces. Uit Nederland kreeg ik daarentegen verdrietig nieuws want een dierbare collega is plotseling overleden. Het blijft onwerkelijk. Dat was even een moment dat je graag daar zou zijn om te steunen.

Verder zijn we in het weekend naar het Childrensmuseum in Atlanta geweest. Een plek waar de kids lekker kunnen spelen en snuffelen aan techniek, science, etc.

20200118_125847IMG-20200202-WA0006IMG-20200202-WA000720200118_12515220200118_122434

Ze vonden het geweldig. Daarna reden we door naar de Ikea voor de balletjes😄. Grappig genoeg liepen we er doorheen en voelde het heeeeeeel vreemd. Je weet dat je in Amerika bent, maar het oogde net als Nederland!

Op school vierde Lenn de 100ste dag op school. Met een mooi shirt ging Lenn naar school. Lenn had zelf een monster getekend (hoe komt ie op het idee🤔) en ik heb 100!! oogjes geplakt met een lijmpistool (en de lijm is heet!) om er vervolgens achter te komen dat het stickeroogjes waren😣. Typische Cindy-actie. Amerikanen maken echt overal een feestje van en wij houden er van!😄.

20200124_074040

Ondertussen probeer ik veel leuke dingen uit met mijn vele hobbies🤣. Ik heb ooit geroepen of iemand nog hobby ideeen had. hahaha Wat een grap! Ik heb er vaak serieus geen eens tijd voor. Ik heb nu klei gemaakt van natuurlijke producten, geen chemicaliën en met een rustgevende geur. Goed voor onze kindjes die het af en toe even nodig hebben om stoom af te blazen, hard te kneden en tot rust te komen.

All natural and home made play dough20200120_164604

Naast dit zijn wij bezig om ons huis en leven "groener" te maken. Kortom, worstelen met die plastic tassen hier, schoonmaak- en verzorgingsproducten van puur en alleen natuurlijke ingredienten, etc. etc. Ik kreeg al de vraag of ik hier straks mijn werk van ga maken🤗. Nee, ik heb al de leukste baan. 😉 Ik blijf in Nederland wel lekker hobbyen dus sluit gerust aan als je af wil van de plastic soep of als ik weer een kook- of bakdag gehad heb! De kilo's moeten er toch ooit een keer af🤣.

We hebben nog geen officiele plaatsing voor Remco te horen gekregen. Het blijft nog even spannend welke vliegbasis hij terecht komt. Dit zal naar verwachting pas in Maart bekend worden. We hebben wel al documenten ontvangen om weer aan te leveren, zo ook een bericht van de verhuizer. Een leuk momentje; tijdens de verhuizing naar Amerika had Remco contact met een dame. Halverwege kreeg hij bericht dat ze uit dienst was. Prima. Nu ontving hij de documenten van....je raadt het al😉. We zitten te broeden op een leuk mailtje terug naar haar😂.
Grappig genoeg kocht ik van de week een paar producten die we niet meer zullen kopen hier! Hoe bizar! Een grote doos vuilniszakken bijvoorbeeld. Ineens sta je er bij stil dat je daar tot het eind genoeg van zal hebben. 😄

Remco heeft ook nog een mannen avondje gehad; de Burns supper. Een schotse avond met whiskey en bier. Het feit dat hij thuis tegen een deur aan liep zegt genoeg😉. Hij sliep daarna als een blok, ik lag in volle waakstand met adrenaline naast hem.

Ik ben ook nog met de kindjes naar de Montgomery zoo geweest. Door het heerlijke herfstweer hebben we genoten. Een dag later dit bericht:

Screenshot_20200126-194232

pfff...ik kan er maar niet aan wennen hoor. Wij waren exact 1 dag eerder, zelfde tijdstip op dezelfde parkeerplaats! We moesten laatst ook een document ondertekenen dat we geen wapens bezitten e.d. want er was op de vliegbasis in Florida een schietpartij geweest door een buitenlandse militair. Dus....ALLE buitenlandse militairen mogen geen wapens bezitten. Als ze dat voor de rest van Amerika ook eens gaan doen🤔.

De komende weken staan er veel dingen op de agenda, met als hoogtepunt het bezoek van opa en oma! We hebben er zin in en gaan veel leuke dingen doen. Maar nu eerst...de Super Bowl kijken!

IMG-20200202-WA0008

Tot snel weer allemaal!

1. Roland Roolvink:
    3 februari 2020
    Hallo Cindy, wat gaat de tijd toch snel!
    Als ik nu lees dat jullie al weer bezig zijn met de verhuizer om de papieren in te vullen voor de terugkeer naar Nederland dan is een jaar qua tijd helemaal niets.
    Geniet van jullie laatste 5 maanden in het mooie Amerika.
    Groeten en tot snel Roland.
  2. Cindy:
    3 februari 2020
    Het is gelukkig wel zo dat je je erop instelt. Dat scheelt. Maar ondertussen gaat het leven hier gewoon verder met alle leuke bijzondere dingen die erbij horen. Het was even een bittere pil die mailtjes maar we zijn er nu overheen en het begint te kriebelen dat we straks weer terug gaan. Lieve groeten!
  3. Arjenne Bais:
    3 februari 2020
    Ik had het er gisteren nog met Nienke over dat ik een update miste!🤣
    Je bent lekker bezig! Hopelijk heb je daar straks thuis nog tijd voor🙈
  4. Cindy:
    3 februari 2020
    hahaha Ja time flies en soms vergeet ik hoe lang het geleden was. Leven kan soms hectisch zijn🤗
  5. Joan:
    3 februari 2020
    Raar is dat hè, voor je gevoel kom je er nu lekker in vwb "the daily way of life" en dan beginnen de eerste voorbereidingen voor de terugreis alweer aan je te trekken. In je sociale leventje daar hebben jullie allemaal iets moois opgebouwd en zéker niet stilgezeten tot nu toe. Dát is wat altijd bij zal blijven en gelukkig hebben jullie nog volop tijd om meer herinneringen te maken! Blijf lekker schrijven zodat wij jullie kunnen volgen en kunnen genieten van de prachtige foto's die jullie maken en succes met jullie "cycle of change" 😘😍!
  6. Cindy:
    3 februari 2020
    Ja een mooi pakketje met herinneringen! We kijken stiekem ook weer uit naar de caravan vakanties hoor🤣. Ben en blijf toch een hollander. dikke knuffels!
  7. Debbie:
    5 februari 2020
    Hey lieve Cin, wat heerlijk om weer van jullie te horen en wat gaat het nu inderdaad ineens weer snel. Veel liefs van ons 😙
  8. Cindy:
    6 februari 2020
    Ja he! Maar tis goed hoor. Zin om straks weer met je te buurten😙