En dan ineens....

24 maart 2020 - Montgomery, Alabama, Verenigde Staten

Hi lieve allemaal,

Wat heeft het leven toch allemaal in petto voor ons he? Zo zit je heerlijk in Smoky Mountains te genieten van het country leven, midden in de bossen met raccoons en moonshine. Zo rij je naar huis en merk je dat het enge coronavirus ineens de macht krijgt. In Nederland, in Amerika en over de hele wereld. Het leek een ver van ons bed show maar binnen een week slaat de realiteit toe. Mensen die je lief hebt worden getest en zelf werd ik ook ziek. Of het corona is/was weten we niet want er waren te weinig testen en er zijn mensen die het harder nodig hebben. We zijn weer aan de betere hand en bereiden ons voor op thuis scholing.

Hoewel we Nederlandse les thuis al deden is een hele dag thuis, dag in dag uit, met 3 kinderen, andere koek. We besloten vanaf dag 1 ritme te houden. Wakker-ontbijt-douchen-aankleden-wandelen-huiswerk en fun. Geen tijden hieraan gekoppeld want oh wee als juf mama afwijkt, dan is het hommeles in huize Baerveldt. En het is maar goed dat ik geen juf geworden ben want ik ben blijkbaar streng. Oh ja, en 9 van de 10 keer weten mijn kinderen het beter dus wijs ben ik ook niet😉...of denken ze dat gewoon?😁.

Hoe is het aan deze kant van de wereld? We worden er verdrietig van want we beseffen zo goed wat voor impact dit heeft. Op de gezondheid van mensen, op de economie, op sterke bedrijven zoals mijn werkgever. Maar weet je, het brengt ook enorme kracht, broederschap en zoveel moois. Men beseft weer wat belangrijk is...naast toiletpapier dan (echt, ik snap het nog steeds niet). Familie, gezondheid, vrienden, die leuke baan, de natuur.

Wij zelf zitten geïsoleerd en mogen Montgomery niet meer uit. Hebben vakanties geannuleerd. We zitten in een verhuizingsproces want ook niet gemakkelijk gaat nu. En weet je wat, boeien! Ik kan er geen nacht van wakker liggen. Dag vakanties, dag al betaald geld, dag shoppen, dag leuke uitjes, etc. Hallo tijd met die slimme apekoppen. Elke dag met je kindjes zijn, 24 uur per dag. Remco die thuis werkt, samen lunchen, lachen, oud hollandse spelen doen, zelf weer achter een voetbal aan rennen (of iets wat er op lijkt). Wanneer krijgt een mens dat nou kado? NU!

Dus ja, we zijn verdrietig want het liefst zijn we nu dichterbij onze familieleden, maar we realiseren ons ons geluk. We zijn gezond, hebben elkaar en een dak boven ons hoofd.

Is dit dan wat het leven ons wil leren? Minder shoppen, internetten, gadgets, met onze snufferds in computers en telefoons. Ik denk het wel.

Blijf alsjeblieft gezond allemaal en tot hopelijk begin juni. Wie heeft er nog een boot?😉

1. Karin:
    24 maart 2020
    Helemaal met jullie eens lieve vriendjes ♥. Stay safe, verstandig en happy rennend door de tuin!
  2. Cindy:
    Jullie ook! Blijf mooie foto's sturen Ka met lieve Pip😍
  3. Mathilde:
    24 maart 2020
    💕 Zo is het Cin. Take care!
    Ik heb net een hockey slalom oefening uitgezet voor de Kids en een half uurtje buitenspelen. Nu weer achter mijn laptop, poging 103 iets nuttigs te doen. Maar goed, het is wat het is, meer kunnen we niet doen. Oh ja, wel> ons aan de regels van het rivm houden :)
    Liefs!
  4. Cindy:
    24 maart 2020
    Goed bezig Tilly. Lekker laten rennen die kids. Wij houden de regels van het rivm ook aan want hier loopt het zo'n vaart nog niet met regels en elke staat mag zelf bepalen wat ze doen dus we vertrouwen op NL. :)
  5. Ria klompenhouwer:
    24 maart 2020
    Blijf veilig wat niet moet sla je maar over dan ga je thuis maar weer sparen voor een tripje naar de usa voor later de kinderen genieten straks ook weer op de camping en met hun oude vriendjes en worden natuurlijk ook weer verwent door opa en oma het kan niet snel genoeg gaan weer lekker knuffeltijd dikke kus voor allemaal keep safe en tot gauw
  6. Cindy:
    24 maart 2020
    We gaan zeker sparen voor een reis terug! Veel te mooi land. We kijken zo uit naar een camping vakantie en de kindjes naar hun vriendjes. En verwennen mag zeker maar niet met spullen hoor want volgens de verhuizers zitten we op 15 kuub ipv 8😤. Gevalletje, ik ga de uitdaging aan om tegendeel te bewijzen😁
  7. Joan:
    24 maart 2020
    Petje af over hoe je ook weer met deze crisis omgaat Cindy 💪, jij relativeert het weer mooi en ziet overal het positieve van in (en natuurlijk gaat dat de ene dag beter dan de andere). We schrijven nu geschiedenis met deze gebeurtenis en we zitten er middenin. Later zeggen onze kinderen tegen die van henzelf: "vroeger moesten papa en mama thuis leren en 1,5m afstand houden van elkaar als we naar buiten gingen. Knuffelen mocht niet en het gekke is dat de hele wereld dit niet mocht, gek hè?".
    Laten we het beste uit deze crisis halen, genieten van wat wel mag en waarderen wat we hebben. En aan elkaar denken, mooie dingen delen zoals jouw prachtige blog weer Cindy ❤❤
  8. Cindy:
    24 maart 2020
    Lief Joan. We kijken elke dag naar de mooie dingen, vooral onze kindjes. Nu staat er even wat dingen tegen maar vanavond drink ik er een wijntje op, we koken wat lekkers en nemen een warm bad. We laten ons niet gek maken. Ik heb wel weer een keer stress gevoeld in dit jaar😉. Was alweer even geleden haha
  9. Alina:
    25 maart 2020
    Mooi verhaal weer Cindy. Jullie zijn heel erg goed bezig.😍 Zo vergeten de kids de Oudhollandse spelletjes niet 😉. En ben jij ook stiekem aan het sporten met het buiten spelen met ze. Jammer van alle plannen. Maar later als jullie weer op bezoek gaan kan Kate ook bewuster mee genieten😋. Geniet van elkaar. Liefs en tot snel.
  10. Cindy:
    26 maart 2020
    Zo is dat! Het idee van een vakantie in de toekomst geeft rust:) We genieten nog elke dag en sporten met zijn allen

liefs
  11. Gaby:
    26 maart 2020
    Mooi geschreven weer. Knuffels voor jullie en blijf gezond. Dan zien we elkaar snel weer!
  12. Cindy:
    Jullie ook! 😚